Новия компактен модел, базиран на кросоувъра T-Cross, вече е пуснат в Бразилия като Nivus
Компактният кросоувър Volkswagen Nivus, пуснат първоначално в Южна Америка и Мексико, ще дебютира на европейските пазари - включително Великобритания - преди края на 2021 г. като Taigo.
Описван като „спортен и жив“ външен вид, заедно със „особен характер“, Taigoе подобен по позициониране на T-Cross, който вече се продава в Европа. Той обаче се отличава с по-ниска линия на покрива като купе и е по-дълъг и по-широк. Той се основава на същата платформа MQB A0 като VW Taigun на индийския пазар, представена по-рано тази година.
Сега е забелязан да тества напълно неприкрито по немските обществени пътища, разкривайки, че Volkswagen ще направи едва ли не промени в стила на европейския пазар.
Европейското лансиране на Nivus беше потвърдено малко преди Volkswagen да разкрие, че тук ще се нарича Taigoи е планирано за четвъртото тримесечие на годината. Той ще бъде последван отблизо от обновената версия на по-големия кросоувър T-Roc.
Тъй като Nivus е разработен специално за южноамериканския пазар, VW се ангажира при пускането му през 2020 г. в крайна сметка да го предложи на определени европейски пазари.
Когато стартира в Бразилия, Nivus включва нова, разработена от Бразилия информационно-развлекателна система, наречена Volks Play. Екранът с висока разделителна способност от 10 инча разполага с технологии, подобни на тези, наблюдавани в последните европейски модели на VW, включително App Store за повишена функционалност и вграден wi-fi.
Казва се също, че системата е издръжлива и водоустойчива - част от по-широк фокус с Nivus за осигуряване на дългосрочна надеждност, важен фактор за суровия южноамерикански климат и пътища. Например, компанията е в състояние да тества електрическата система на автомобила, за да види как функционира до 10 години употреба.
Nivus е първият бразилски модел с адаптивен круиз контрол, както и с автономни функции за аварийно спиране. Влизането без ключ, шест въздушни възглавници, детектор за сънливост на водача и цифрово табло също се смятат за първи в сегмента на пазара.
По-конкретни подробности, включително двигателите на автомобила и ценообразуването, тепърва ще бъдат разкрити - въпреки че Volkswagen потвърди, че ще се предлага в Европа с "икономични двигатели TSI", което означава, че няма да има дизелови опции.