Широката радиаторна решетка придават доста внушителна и малко агресивна визия
Новият VW Polo VI дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2017, една година по-късно специалистите от Волфсбург пуснаха Polo SUV под името T-Cross. Първи преглед вече направи студията T-Cross Breeze, която беше представена на салона в Женева в началото на 2016.
Новият VW T-Cross се базира на MQB A0 (модулна конструкция), подобно на VW Polo и следователно е идентичен с останалите SUV модели на концерна VW, по-точно с вече представения Seat Arona и предстоящия Skoda Polar. В сравнение с Polo T-Cross е доста по-компактен, но и по-уникален. Фронтално ни грабва с тесните си фарове, които заедно с широката радиаторна решетка придават доста внушителна и малко агресивна визия.
Разположените в долната част квадратни LED дневни светлини, които донякъде трябва да придадат на T-Cross хип градски вид. Разбира се, на Polo SUV няма да липсва защита отпред и отзад на автомобила, контрастиращи цветни елементи на праговете и арките на колелата. Впечатляващи вдлъбнатини характеризират каросерията и плоската задна врата. Надвесите са сравнително къси. Размерите са както следва: студията T-Cross Breeze е дълга 4133 мм, а VW Polo достига 4053 мма, Seat Arona 4138 мм - истината е някъде по средата.
VW T-Cross струва около 15 000 евро
Двигателят на старта ще бъде 1,0-литровият трицилиндров. Предполага се, че в T-Cross няма да има по-слаби агрегати от 65 или 75 к.с. Вместо това портфолиото на турбо компресорните еднолитрови двигатели е съответно с 90 и 115 к.с. По-мощните ще бъдат съответно 1.5 TSI като четирицилиндров със 150 к.с. и двулитров TSI от GTI с 200 к.с.
Дизеловият в T-Cross е 1,6-литровият четирицилиндров двигател с 80 или 95 к.с. Последната версия и мощният бензин се куплират със седемстепенна DSG, иначе има и ръчна шестстепенна скоростна кутия.
По отношение на оборудването за безопасност, T-Cross може би също ще заимства от Polo, което включва стандартен асистент с аварийно спиране, мониторинг на околната среда и локализиране на пешеходци. Срещу няколко евро допълнително клиентите могат да оборудват своя T-Cross с адаптивен круиз контрол, асистент за смяна лентата на движение и асистент за паркиране, който също предпазва от удари при паркиране.
Подобно на Polo, и интериорът на VW T-Cross ще предлага различни опции за персонализиране. Една от тях е модулният инфотейнмънт пакет, включително интегриране на смартфон. Ще има също и подвижна задна седалка. Към опциите срещу допълнително заплащане ще добавим и виртуален кокпит, както и панорамен покрив.
Цената на новия VW Polo VI е 12 975 евро, а SUV версията трябва да бъде с няколко хиляди евро по-скъпа. Подозираме, че в началото на 2019 г. няма да стартира под 15 000 евро. За тази цена T-Cross ще бъде само с предно предаване, задвижването на четирите колела сигурно ще бъде още по-скъпо.