Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ново поколение Opel Astra

13.07.2021 11:35

Astra се електрифицира за първи път – като plug-in хибрид в две нива на мощност

Днес Opel представя напълно новото, шесто поколение на Astra. Успешната история на бестселъра на Opel започва преди 30 години и е продължение на наследството от легендарния Kadett. Сега, с напълно новата Astra, германският производител отваря своята следваща глава: за първи път моделът от компактния клас се предлага и с електрическо задвижване.  

Opel ще предлага новата Astra в две нива на мощност в качеството му на plug-in хибрид. В допълнение, за избор от клиентите са версии с високоефективни бензинови и дизелови двигатели, в комбинация с оптимизирани по отношение на триенето шестстепенни механични, или осемстепенни автоматични трансмисии.

Новият Opel Astra е стиловият отличителен израз на бранда. По-динамична от всякога, със стегнати, изпънати повърхности, изчистени от излишни елементи, Astra носи новото марково лице Opel Vizor. Със следващото поколение на компактния клас, Opel показва че Astra е готова да навлезе в нова ера.

Opel Astra ще бъде представен тази година като спортен модел с пет врати, дизайн на купето и повече пространство от това на предшественика. С дължина от 4 374 мм и широчина от 1 860 мм, тя е позиционирана в сърцевината на компактния сегмент.

Благодарение на изключително късия преден надвес, новата Astra е само с 4,0 мм по-дълга от предшественичката си, независимо от значително увеличеното междуосно разстояние от 2 675 мм (+13 мм). Независимо от мускулестата си и  убедителна осанка, практичният багажник на новата Astra с настройващо се дъно осигурява на водача и четиримата пътници цели 422 литра практичен обем.

Дизайнът и разработването на новото поколение на модела са създадени в  Рюселсхайм, където, през тази есен, ще започне и производството. Като своя предшественик, представен през 2015 година, новият модел пренася в компактния клас иновативни решения, които преди бяха достояние само на по-скъпи модели автомобили. Пример за това е способността на Astra да превръща нощта в ден, благодарение на най-новото еволюционно ниво на адаптивните предни светлини Intelli-Lux LED® Pixel, които произхождат от флагмана на Opel Insignia и със своите 168 LED елемента са върхова технология за компактния и средния автомобилен клас.

Скок във времето е извършил и интериорът на новото поколение Astra. Благодарение на напълно новия дигитален Pure Panel аналоговите инструменти могат да се считат за история. Вместо това, връзката между човека и машината, или така наречения интерфейс човек-машина (HMI) със свежа, модерна графика предлага на клиентите изчистено и интуитивно изживяване. Пътниците могат да оперират с функциите на новата Astra лесно, с помощта на широкоекранни сензорни дисплеи, по подобие на смартфоните. Дизайнерите и инженерите на Opel са се погрижили специално за това водачът да получава необходимата информация и да разполага с полезни възможности за оперативно управление, но да не бъде претрупан с излишество от данни и функции. В допълнение, ключови настройки като контролът на климатичната система могат да бъдат извършвани с помощта на физически бутони и превключватели.

Типичен за Opel е и невероятният комфорт на седалките в модела от компактния клас. Предните седалки, разработени самостоятелно от фирмата, са сертифицирани от AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”, Дружество за здрави гърбове) и със своята отлична ергономия осигуряват невероятно удобство при пътуване, особено на дълги разстояния. Водачът е подпомаган от авангардни системи за асистенция, простиращи се от head-up дисплей до полу-автоматизираната система за асистенция Intelli-Drive 2.0 и 360-градусовата камера Intelli-Vision.

„Новата Astra – или другояче казано, раждането на една нова светкавица („блиц“)! С изключителен дизайн и водещи за класа технологични решения. Електрифицирана и с висока ефективност на задвижването, в името на възможно най-ниските емисии на вредни газове и насочила се към нова ера. Astra е проектирана и изпълнен с безукорна прецизност, до най-малкия детайл. Убедени сме че следващото поколение Astra притежава всичко необходимо, за да се превърне в следващия бестселър и да привлече много нови клиенти за марката”, отбелязва изпълнителният директор на Opel, Михаел Лошелер.

Нова интерпретация на дръзката и изчистена стилистична философия на Opel

Следвайки SUV моделите Mokka, Crossland и Grandland, новата Astra е първият хечбек на Opel, който интерпретира дръзката и изчистена дизайнерска философия на марката. Opel Vizor (новото лице на марката, което за първи път се появи при Mokka като централен външен стилистичен елемент) следва насоките на Opel Compass при което вертикалните и хоризонталните оси – изостреният ръб на предния капак и криловидно оформените графични линии на дневните светлини – се пресичат с емблемата Opel Blitz в средата. Простирайки се върху предната част и създавайки усещане за повече широчина на новата Astra, Vizor незабележимо интегрира технологии като изключително присвитите предни светлини Intelli-Lux LED® и предната камера на системата Intelli-Vision.

В задната част, Opel Compass се повтаря с централно разположената емблема на Opel Blitz, вертикално оформената, високо монтирана спирачна светлина и задните светлини (енергоспестяващи LED елементи, каквито са всички външни светлини). Емблемата изпълнява и функция на ръкохватка за задния капак, която е изработена от високотехнологичен композитен материал. Тази технология е не само предпоставка за здравина и лекота, но позволява прецизното оформление на стилистични детайли, като изключително присвитите задни светлини.

„Новата Astra представя една вълнуваща следваща стъпка в развитието на нашия дизайн”, отбелязва вицепрезидентът на Opel, отговарящ за дизайна, Марк Адамс. „С дръзката предна част Vizor, силно изразените „мускулести“ арки на колелата и прецизно проектираните повърхности, новата Astra притежава изключително спортна и уверена осанка. Но, интериорът е също и дръзка стъпка напред в бъдещето. Силно насоченият към водача кокпит с цялостно оформено стъкло на новия Pure Panel ще предизвика напълно ново емоционално изживяване за нашите клиенти.”

Следващо поколение дигитален кокпит Pure Panel с цялостно остъкляване

Същата германска прецизност може да бъде открита в целия интериор, където абсолютен акцент е следващото поколение на Pure Panel, представен за първи път в Mokka. Широкият, дигитален кокпит (като опция напълно остъклен) включва два 10-инчови дисплея, интегрирани без видимо прекъсване – в съчетание със страничния вентилационен отвор на водача – в хоризонтален формат. Благодарение на специфичен слой, с конструкция наподобяваща щори се предотвратяват отраженията от и върху екрана. Така в дизайна е елиминирана необходимостта от козирка, което допълнително подчертава високотехнологичната функционалност и дизайн на кокпита на Opel Astra.  

С намалени до минимум контролни регулатори и бутони, оформени като прецизно изработени ювелирни детайли, Pure Panel постига оптималния баланс между дигитализация и интуитивна работа, с напълно елиминирани, разсейващи погледа елементи и без необходимост от подменюта. Не са необходими и кабели, тъй като новото поколение инфоразвлекателни системи с услуги за свързаност – които могат да бъдат управлявани както с гласов контрол, така и с докосване – могат да бъдат свързани безжично с Apple CarPlay и Android Auto със съвместими смартфони, при всички варианти на модела.  

Динамично и сигурно поведение на пътя, с доказани качества за стабилност и  спиране на автомагистрала

Новата Astra е базирана на третото поколение на мултиенергийната платформа  EMP2 с висока степен на модулност, но с „имплантирана“ ДНК на Opel още на ниво развойна фаза. Това означава че управляемостта и динамиката, както при всеки  Opel са “Autobahnproof”, т.е. доказана при движение на автомагистрала. Това означава че способността за движение на автомобила с висока скорост е била първостепенна цел при разработването на модела.  

Кормилното управление и страничната устойчивост на ходовата част – с Макферсън елементи отпред и торсионна греда на задния мост – са конструирани така че да понасят големи странични натоварвания (поглъщане на накланянето около хоризонталната ос). Спирачната система на новия модел има голям капацитет, а автомобилът остава стабилен както в завои, така и при движение направо. Устойчивостта на усукване на каросерията на новата Astra е с 14 процента по-висока от тази на предшественика.

Авангардни системи за асистенция на водача включващи полуавтоматична смяна на лентата

Архитектурата на новата Astra включва най-новите автоматизирани системи за асистенция на водача. В допълнение към мултифункционалната камера зад предното стъкло, технологията включва четири камери на каросерията (една отпред, една отзад, и по една от всяка страна), пет радарни сензора (един отпред и по един във всеки ъгъл), както и ултразвукови сензори отпред и отзад.

Новата система Intelli-Drive 2.0, комбинира всички камери и сензори в така наречената „eHorizon система за свързаност“, с помощта на която се разширява  диапазонът им на работа. Това позволява на системата да адаптира скоростта в завоите, да прави препоръки за скоростта и да извършва полуавтоматични смени на лентата. Специална технология установява поставянето на ръцете на волана, с което се гарантира че водачът остава ангажиран със шофирането през цялото време.  

Системата Intelli-Drive 1.0 включва технологии като разпознаване на обекти в сляпата зона на водача и активно позициониране в лентата за движение, имащо грижа за поддържането на автомобила в средата на лентата – всички с голям диапазон на действие.

Дългият списък от автоматизирани системи за асистенция на водача включва също адаптивен круз контрол, който увеличава или намалява скоростта, като следва автомобила отпред – без да превишава настроената скорост – и може да спира до покой, ако това е необходимо. При наличие на автоматичната трансмисия, движението се възстановява самостоятелно, благодарение на системата “Stop & Go”.

Гамата от водещи за класа системи за асистенция включва допълнително голям  head-up дисплей, както и базирана на камера и радар система за улеснено паркиране.

Новата Astra пренася предните високотехнологични светлини Intelli-Lux Pixel Light® в сектора на компактните автомобили

Ролята на Astra като технологичен авангард продължава с разработки в областта на светлините и комфорта на седалките, които са част от експертния опит за марката Opel. Предишният модел изигра водеща роля с въвеждането на адаптивните матрични светлини през 2015 г., а следващото поколение пренася най-новите разработки в областта на светлините в компактния сектор за първи път под формата на Intelli-Lux LED® Pixel Light. Тази авангардна технология, вече предлагана в SUV модела на Opel Grandland и във флагмана Insignia, включва водещи за сегмента светлини с общо 168 LED елемента. Основният светлинен сноп се настройва бестепенно, в рамките на милисекунди и не заслепява останалите участници в движението. Приближаващият и наближаван автомобил в трафика се очертава прецизно от снопа. Диапазонът на осветяване и посоката на светлината варират в зависимост от пътната ситуация и околната среда.

Най-добри в класа ергономични AGR седалки с масаж и вентилация

Ергономичните седалки на Opel AGR разполагат с изключителна репутация и множество награди, а новата Astra продължава тази дълга традиция. Сертифицирани от германското „Дружество за здрави гърбове“ (Aktion Gesunder Rücken e. V.”) предните седалки са позиционирани с 12 мм по-ниско от тези на предишния модел, допълнително подчертавайки усещането за „спортно“ шофиране. Добрата позиция на стойката е гарантирана, даваща усещането за спортно и комфортно пътуване.  

Предните AGR седалки на новата Astra са най-добрите, предлагани в компактния клас и включват широка гама от опционални настройки, от електрическо повдигане, до електро-пневматична лумбална опора. При оборудване с тапицерия Nappa те предлагат дори вентилация, масаж за водача и подгряване както на предните, така и на задните седалки.

Astra се движи и на електричество – за първи път с мощни plug-in хибриди

Новата Astra ще се предлага още от самото начало на продажбите с мощни plug-in хибридни електрически задвижвания, както и с ефективни бензинови и дизелови двигатели, електрифицирайки компактния клас на Opel за първи път в историята на марката. Гамата се простира от 81 кВт (110 к.с.) до 96 кВт (130 к.с.) при бензиновите и дизеловите варианти и до 165 кВт (225 к.с.) системна мощност при plug-in хибридните варианти. Шестстепенната механична трансмисия е стандартна за бензиновите и дизеловите агрегати, а осемстепенната автоматична предавателна кутия (електрифицирана при plug-in хибриди) се предлага като допълнително оборудване при по-мощните двигатели.

Opel ще стартира заявките за новата Astra тази есен. Първите клиенти ще получат автомобилите си в началото на следващата година.

Коментари
comments powered by Disqus