Със софтуерно поколение 3.0 Volkswagen добавя множество нови функции към ID. моделите
Ново ниво на шофиране: със софтуерно поколение 3.0 Volkswagen добавя множество нови функции към изцяло електрическите ID. модели, като подобрява потребителското преживяване и оптимизира капацитета на зареждане. Използвайки групови данни и най-новото поколение системи за асистенция на водача, Volkswagen прави следващата стъпка към автономното шофиране. Като част от стратегията ACCELERATE, Volkswagen напредва с трансформацията си в софтуерно ориентиран доставчик на мобилност – и се превръща в експерт в софтуерната интеграция и актуализациите по въздуха. ID. семейството е пионер в тази посока. Купувачите на нови автомобили веднага ще могат да се възползват от новия софтуер. За собствениците на автомобили, които вече са доставени, Volkswagen планира да предостави много от оптимизациите на ID. Software 3.0 безплатно чрез актуализация по въздуха от второто тримесечие.
„Новият ID. Software 3.0 е ъпгрейд за цялото ни ID. семейство. Ние извеждаме продуктите си на ново ниво на функционалност, защото работим по-бързо, по-свързани сме и сме по-ориентирани към клиентите“, казва Томас Улбрих, член на управителния съвет на бранда Volkswagen, отговорен за техническото развитие. „Отново потвърждаваме намерението си да предлагаме висококачествени технологии и иновации във всички класове.“
Интелигентни системи за асистенция на водача, включително “Travel Assist групови данни”*. Опционалният „Travel Assist с групови данни”* автоматично поддържа автомобила в центъра на лентата на движение. Той се адаптира към стила на шофиране на потребителя и може също да осигури движение по-наляво или вдясно от лентата, вместо точно в средата. Също така системата може да поддържа дистанция от автомобила отпред и да поддържа предварително зададеното ограничение на скоростта. Системата има превантивен круиз контрол и помощ при завиване. Скоростта на автомобила може да се адаптира към местните законови ограничения на скоростта и условията по пътищата (завои, кръгови кръстовища и др.).
Ново при Volkswagen: С два радара отзад и използвайки ултразвук, „Travel Assist с групови данни“* може да следи околния трафик и при скорост от 90 км/ч или повече на магистралата също активно поддържа смяната на лентата по желание. Когато е активирана, смяната на лентата може да бъде инициирана и осъществена чрез индикация. Предпоставка за това е сензорите да не са открили никакви предмети в околността и капацитивният волан да може да усети ръцете на водача. След това автомобилът ще се насочи в желаната лента. Водачът може да се намеси по всяко време и да поеме контрола върху маневрата.
Ако са налични анонимни групови данни от други Volkswagen автомобили, новият „Travel Assist”* може също да осигури поддръжка по пътища, където има само една маркирана лента. Автомобилът просто се подравнява със засечената граница на лентата, за да остане в нея, например по селски пътища без централна маркировка. Груповите данни допълнително увеличават смисъла от наличността на функцията на „Travel Assist“, като подобряват комфорта и подпомагат клиентите.
“Park Assist Plus”**. Интелигентният асистент “Park Assist Plus”** може да търси място за паркиране, след като е активиран в менюто за паркиране (до скорост от 40 км/ч за подходящи успоредни паркоместа и до 20 км/ч за паркинг места ) и след извършена подходящата маневра за паркиране. Ако желаете, асистентът може да паркира автономно с помощта на сензорите, които следят за околността и да поеме пълен контрол над автомобила, включително управление, ускорение, спиране и смяна на предавките. За това водачът спира на избраното място за паркиране, натиска спирачката и активира процеса на паркиране чрез бутона за стартиране в менюто за паркиране. “Park Assist Plus”** може също да помогне при маневри за паркиране, които вече са започнали, като завърши процеса. Системата може също да изтегли автомобила и да излезе от успоредни паркоместа.
“Park Assist Plus с функция памет”**. Друга удобна нова функция за ID. моделите е опцията “Park Assist Plus с функция памет”**. Използвайки тази иновативна система за подпомагане на водача, автомобилът може да бъде обучен на до пет различни маневри при паркиране. Функцията памет запомня маневри за паркиране при скорости под 40 км/ч с разстояние на пътуване до 50 метра. Например за паркиране под навес или в гараж. Шофьорът просто трябва да паркира веднъж и да бъде запазена маневрата за паркиране. След това автомобилът автономно може да повтори научената маневра за паркиране. Шофьорът просто трябва да съблюдава процеса.
Нови дисплеи. ID. Software 3.0 също носи много иновации в дисплеите и инфоазвлекателната система. Опционалният хед-ъп дисплей с добавена реалност, който прожектира важна информация направо в зрителното поле на предното стъкло, вече е разширен, за да включва допълнителни дисплеи в зоната на дългите разстояния: освен показването на опционалния „Travel Assist“1 подпомагащ смяна на лентата, той също така показва нови символи като кръгови движения и информация за разстоянието до дестинацията. Стрелките за завой сега изглеждат много по-интегрирани. В ID.кокпита, в допълнение към оставащото разстояние до дестинацията, състоянието на заряд (SOC) също се показва като процент, до иконата на батерията. „Ние държим близък контакт с нашите клиенти чрез ID. Drivers Club – например, много от тях искаха информацията за батерията да се показва в проценти, така че успяхме това да се случи“, казва Силке Багшик, CMO на ID. Дигитални проекти и ръководител на отдел продажби и маркетинг за серията e-Mobility.
Актуализираният софтуер подобрява и опционалната навигация. Сега той локализира автомобила точно в лентата в рамките на системните граници, което му позволява да препоръча своевременна смяна на лентите на магистрали и изходи на магистрали. Съответната индикация за препоръка за смяна на лентата също се появява в ID. Light – светлинната лента под предното стъкло. Добавени са нови функции и вече се показват и предупреждения за опасност. Тази услуга е базирана на технологията Car2X на Volkswagen: автомобилите се свързват директно и локално помежду си чрез радиостандарта WLANp. Това им позволява да се уведомяват взаимно за критични пътни ситуации, вариращи от повредени превозни средства до линейки, в реално време.
Оптимизиран гласов контрол. Гласовото управление използва иновативна технология и извежда представянето на услугата до премиум ниво. То разпознава гласовите команди много по-бързо и по-прецизно, увеличавайки както удобството за използване, така и комфорта при шофиране. Гласът на естествения му език прави колата интелигентен партньор за разговор. Клиентът стартира гласовото управление или като докосне волана, или като каже „Hello ID.“. Системата отговаря в рамките на няколко секунди. В допълнение, подобреното качество на разпознаване на гласовия контрол вече е около 95 процента. Със своите дигитални микрофони системата също разпознава дали говори шофьорът или пътникът отпред и следва съответните инструкции, например, когато става въпрос за двузонов климатик.
Гласовото управление разбира общи фрази и разговорни въпроси и изрази („Къде е най-близкият японски ресторант в Берлин?“ или „Много ми е топло“), задава въпроси, където е необходимо, и ви позволява да прекъсвате. Системата реагира по два начина – онлайн от облака и офлайн от информацията, съхранявана в автомобила. Онлайн процесът осигурява особено висока степен на разпознаване и качество на резултатите, дори при търсене на специални дестинации. Гласовото управление е налично във всички ID. модели на немския пазар, при условие че е активирана услугата We Connect Plus.
Зареждане на батерията 77 кВтч с максимум до 135 кВт***. ID. Software 3.0 също има големи предимства, когато става въпрос за зареждане. Моделите с батерия от 77 кВтч вече могат да зареждат максимум с 135 кВт*** вместо с 125 кВт при достатъчно мощна DC зарядна станция. Подобренията в управлението на топлината на батерията правят шофирането още по-ефективно и могат да увеличат пробега, особено в студено време. Клиентите, които искат да пестят батерията си, могат да активират новия режим за грижа за батерията. Той ограничава нивото на зареждане до 80 процента.
Интелигентен е-планер. Менюто за зареждане, което сега се появява на първия екран на големия сензорен дисплей на ID. моделите е структурирано по по-информативен и ясен начин. За дълги разстояния онлайн калкулаторът на маршрута в навигационната система създава интелигентен маршрут с няколко спирки, който ви отвежда до вашата дестинация възможно най-бързо. Той взема предвид данните за трафика и маршрута, както и желания SOC при пристигане в крайната дестинация и междинната дестинация. Спирането на зареждането се оценява динамично и се основава на мощността на зарядните станции. В резултат на това планирането на маршрута може да предложи два кратки цикъла на зареждане с висока мощност вместо един дълъг цикъл с ниска мощност.
Дигиталното клиентско преживяване се превръща в основна компетентност на Volkswagen. С нарастването на дигитализацията на автомобила се появяват нови интерфейси за интеракция с клиентите както вътре, така и извън автомобила. Със своята стратегия ACCELERATE Volkswagen приведе много процеси още по-тясно с нуждите на клиентите – от ранната фаза на разработване на автомобилите до набора от цифрови услуги и посещения в сервиза. Нуждите и обратната връзка на клиентите трябва да бъдат включени още по-силно във всички етапи от развитието на автомобилите и услугите през целия жизнен цикъл. Това превръща интегрирането на софтуер в автомобила и дигиталното клиентско преживяване в основни компетенции на Volkswagen.
Със своята стратегия ACCELERATE Volkswagen се адаптира към радикалните промени в автомобилната индустрия рано и последователно. До 2026 г. марката ще инвестира около 18 милиарда евро в бъдещите въпроси на електрическата мобилност, хибридизация и дигитализация. Като част от глобалната си електрическа офанзива, Volkswagen ще увеличи дела на изцяло електрическите автомобили в продажбите в Европа до над 70 процента. В САЩ и Китай компанията се насочва към дял на електромобилите от над 50 процента през същия период. За тази цел Volkswagen ще популяризира поне един нов модел BEV всяка година. Целта е да се електрифицира напълно гамата от модели. Volkswagen се стреми да бъде неутрален по отношение на климата най-късно до 2050 г. Компанията ускорява и другите основни въпроси на бъдещето: интегрирането на софтуер в автомобила и дигиталното клиентско преживяване се превръщат в основни компетенции. Volkswagen използва базирани на данни бизнес модели, за да получи достъп до нови групи клиенти и да използва нови източници на приходи. Volkswagen ще направи автономното шофиране достъпно за много хора до 2030 г. По този начин Volkswagen засилва позиционирането си като най-желаната марка за устойчива мобилност.