Третото поколение на малката корейка Kia Picanto ще излезе на пазара преди лятото
Новата Kia Picanto е станала по-динамична и по-голяма. Междуосието на малкия модел е увеличено с 15 мм на 2,40 м. Същевременно предният надвес е станал по-къс, а задният – по-дълъг. Общата дължина остава непроменена – 3595 мм. Целта на новите пропорции е да придадат на Kia Picanto по-динамичен вид. Удълженото междуосие би трябвало да отвори повече място в интериора.
При първото представяне на новото Picanto Kia показва най-добре оборудвания вариант GT Line, какъвто нямаше при предишния модел. Той притежава 16-цолови колела (за базовата версия са 14-цолови) и радиаторна решетка тип пчелна пита, зад която е скрит радарът на предлаганата за първи път при Picanto система за аварийно спиране.
Шикозен интериор с пиано лак
Позицията върху седалките е удобна и за по-високи хора, кръглата топка на скоростния лост лежи изкусително в ръката. Тук човек превключва с удоволствие, сполетян ненадейно от носталгично спортно усещане от минали времена при вида на голямата ръкохватка на ръчната спирачка. Пред нея са бутоните за отопление на седалките и на многофункционалния волан, а високо горе стърчи екранът на навигацията. От ергономично гледище това е идеално и благодарение на стилната си ъгловата форма и апликациите от пиано лак екранът всъщност не изглежда никак зле. При това инфо-развлекателната система владее тънкостите на Android Auto и Apple Carplay. А ниско долу, дълбоко в централната конзола, ще откриете кутия за индуктивно зареждане на телефони. Още по-надолу блестят педалите от неръждаема стомана – също част от оборудването GT Line и също истинско украшение за един малък автомобил.
Може и с пет места
Сега на втория ред могат да седнат и трима пътници, като средното, предлагано по желание място е по-скоро решение за в краен случай. Но и то като останалите е снабдено с регулираща се опора за глава, а човек, висок 1,88 м, не допира с темето си тавана. Само на краката му е тясно и се налага да се търси компромис със седящите отпред.
Багажното отделение на Kia Picanto е пораснало от 200 на 255 литра, което го прави най-обширно в класа на малките автомобили. Подвижният под лесно се спуска с 14,5 см надолу и осигурява допълнително място за багаж. Когато подът е в горно положение и задната облегалка се сгъне, се получава равна товарна площ.
Три двигателя
Новата Kia Picanto ще се доставя с три мотора, като трицилиндровият 1,0-литров турбоагрегат със 100 к.с. ще бъде на разположение едва от четвъртото тримесечие на 2017 г. Отначало той се монтираше само в Cee’d, после го получи и Rio, а след няколко месеца и Picanto. Бензиновият T-GDI генерира максималния си въртящ момент от 172 Нм между 1500 и 4000 об./мин. Вторият по мощност задвижващ агрегат е 1,25-литров атмосферен мотор с 84 к.с. и максимален въртящ момент от 122 Нм при 4000 об./мин. Той е единственият, който може да се комбинира с четиристепенна автоматична трансмисия – другите два двигателя се доставят само с механична петстепенна предавателна кутия. Базовият мотор за модела е също атмосферен, с обем един литър и мощност 67 к.с. С него при 4000 об./мин са на разположение 96 нютонметра. Средният му разход по данни на Kia е 4,4 л/100 км за петместния и 4,0 л за четириместния вариант. В Германия цените за базовия модел ще започват от 9990 евро.
Текст: Грегор Хебермел
Снимки: Волфганг Грьогер-Майер