Нашият ловец на прототипи пръв успя да хване в обектива си топ версията S6 Avant
Audi пуска на пазара в средата на 2018 новия A6 като седан, а по-късно през годината ще следва и комби версията A6 Avant. Премиерата ще бъде отпразнувана на автомобилния салон в Париж.
Нашият ловец на прототипи пръв успя да хване в обектива си топ версията - S6 Avant, по време на зимните тестове, която ще се появи при търговците през 2019 г. Още на първите снимки е ясно, че новото кмби A6, подобно на седана, има голяма и много широка радиаторна решетка, обрамчена от тесни фарове. Капакът на двигателя е силно извит напред. Арките на колелата са впечатляващи. Визията до B- колоната е подобна като на седана, зад нея се откроява леко наклоненият покрив с малък спойлер на ръба. Силно наклонената горна линия на прозореца придава по-динамична странична визия на комбито. Задното стъкло е плоско, надвесите са къси , а светлините са тесни. От задната престилка надничат накрайниците на двойните изпускателни тръби на S6 Avant.
Audi S6 с V6 и мощност 450 к.с.
S6 Avant, подобно на предстоящия S6 като седан, няма повече да залага на четирилитровия битурбо V8. Вместо това на старта в новия модел ще тупти 2,9-литровият V6, който ес познат от Audi RS5, генериращ 450 к.с. и работещ в комбинация шестстепенна трансмисия. Само RS6 ще има V8 битурбо. Четирилитровият двигател достига мощност от 650 к.с. и около 800 Нм въртящ момент.
Audi A6 Avant ще разполага и с 2,0-литров TFSI с диапазон на мощността между 190 и 252 к.с., и с двулитров дизелов двигател с диапазон между 150 и 218 к.с. Трилитровият V6 агрегат с 354 к.с. отново ще намери приложение.
Audi A6 Avant струва 46 000 евро
Подобно на седана, комбито разполага с 48-волтова бордова мрежа, която също ще допринесе за икономии на горивото. Този мек хибрид, който се предлага само в комбинация с автоматични трансмисии и с 48-волтов ремъчен стартер генератор (RSG) на водно охлаждане, който измести конвенционалния стартер със зъбно задвижване. В комбинация с литиево-йонна батерия (капацитет на зареждане 10 Ah), Audi A6 се рее безшумно от 55 и 160 км/ч и до 40 секунди с напълно изключен двигател. Ако автомобилът забележи, че водачът си вдига крака от газта, старт стоп системата намалява до 22 км/ч и двигателят започва автоматично спиране. Системата за управление на автомобила получава данни за маршрутите със сензори, като по този начин може да идентифицира прогнозираните трафик ситуации.
Наред с различните системи за подпомагане, които са имплантирани в централния блок за управление (zFAS), Audi A6 и S6 Avant разполагат с насочени към водача екрани с три дисплея. Всички данни се въвеждат на сензорния екран, добре известният ротационен бутон е елиминиран. Предлага се опция от Head-up дисплей срещу допълнително заплащане. Между другото, обемът на багажника е увеличен с 15 литра, сега е 580 литра. В сравнение с новия Audi A6, Avant трябва да е с около 2000 евро по-скъп. Очакваме цена от най-малко 46 000 евро. S6 и като Avant спокойно ще стигнат до 84 000 евро.