Следващото поколение ще дебютира на срещата на върха в Барселона на 11 юли 2017
Последните изображения на прототипа разкриват много повече от дизайна на новото Audi A8, който изцяло е дело на перото на Марк Лихте и до голяма степен се доближава до студията Prologue. Дължината и междуосието изглежда малко са променени. Радиаторната решетка занапред ще бъде по-голяма, фаровете са по-тесни, задните светлини също изглеждат тесни. Купето запазва купевидната си форма, като и задната част също изглежда по-тясна. Освен това може да се хвърли един поглед и към новия кокпит на A8, разкрива се дигитален кокпит, трилъчев волан с малка топка в средата и елегантно арматурно табло, което разполага със сензорен екран на централната конзола, който е наклонен към шофьора.
Пропорциите ще се окажат доста хармонични. Анфас новото A8 краси така наречената Tornadolinie, остър ръб на каросерията. "За щастие ние успяхме на оформим такъв фин ръб от алуминий. В противен случай, дизайнерите щяха да имат още много работа", изказа удовлетворението си Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции.
Новото Audi A8 заема платформата от Q7
Новото Audi A8 се базира на ревизираната модулна платформа (MLB / PL65), която за първи път намери приложение в новото Audi Q7, а по-късно и при A9 Coupé и Q8 Crossover. Малко вероятно е новото Audi A8 да се довери на по-спортната платформа MSB на Porsche със задно задвижване. Върху тази платформа са конструирани новото Porsche Panamera, както и Bentley Continental. С новия А8, Audi залага твърде много на аспекта "автономно шофиране". Така, новото A8 ще може да развива скорост от 130 км/ч на автономно шофиране.
Новата платформа позволява също така интегрирането на автономно управление, както и инфотейнмънт и режими на шофиране, базирани на системата Инфотейнмънт MIB2+. Това позволява да бъде интегрирана нова MMI версия с доста по-голям TFT-монитор с жестов и гласов контрол и пътникът до шофьора също си има собствен екран.
48V бордова мрежа в Audi A8
Следващото поколение на модела Audi A8 за пръв път серийно ще разполага с електрическа задвижваща система. Двигателите са оборудвани с лека хибридна технология. В основата на тази технология седи 48-волтовата бордова мрежа, която в новото Audi A8 за пръв път служи за основна бордова мрежа. Лекото хибридно задвижване се състои от 48-волтов ремъчен стартер генератор (RSG) на водно охлаждане, замествайки досегашния конвенционален стартер със зъбно колело, който се включва само при студено стартиране, както и намиращата се в багажното отделение литиево-йонната батерия с 10 Ah капацитет на заряд заедно с 48-волтова мрежа.
Компонентите позволяват изключеният двигател само за 40 секунди да вдигне от 55 до 160 км/ч и да пори вятъра напълно без вредни емисии. Новият A8 е в състояние да се движи напред по зададен маршрут на база актуална информация и да рекуперира. Не на последно място трябва да отбележим, че в реална експлоатация лекото хибридно задвижване смъква разхода на гориво до 0,7 литра на 100 километра.
Въпрос на престиж е Audi да се довери на конвенционалните агрегати V6, V8 и W12. 48V бордовата мрежа позволява електрически компресор. Новият 4,0-литров V8 двигател, заимстван от Porsche Panamera, се очаква да генерира около 550 к.с., а взетият назаем Bentley Bentayga шестлитров W12 битурбо агрегат достига до 608 к.с. Освен това има и 2,9-литров V6-TFSI битурбо с 450 к.с, както и 3,0-литров V6-TFSI турбо с 354 к.с.
Audi A8 и като дълга версия и като S8
По отношение на дизеловите агрегати, обхватът на мощността се простира от 286 к.с. на 3,0 TDI и над 435 к.с. при 4,0-TDI-V8. Съответно агрегатите се куплират с осемстепенна автоматична скоростна кутия. А плъгин хибридната версия се смята за задължителна. Дори Quattro задвижването безспорно се приема при почти всички двигатели, както и дългата версия, спортното Audi S8.
Серията D5 на флагмана А8 на Audi за пръв път е с каросерия, която е сплав от четири материала. Алуминият си остава най-често използваният материал: 58% от състава на иновативната Space Frame е от лек метал. Конструкцията на купето, така наречена клетка за безопасност се състои от топло формован алуминий. Пластмасовата основа (CFK) на задната седалка е направена от подсилени въглеродни влакна, а напречната подпора в новото А8 е изработена от магнезий. Само фронталната подпора е с 28 % по-лека, в сравнение с алуминиевия си предшественик. Защо въпреки олекотената си конструкция, седанът е все още по-тежък?
Това се дължи на повишените изисквания за безопасност, техниката и задвижването. 282 кг тежи само каросерията, а на предшественика тежеше 231 килограма. Разбира се, еволюиралата каросерия трябва да предлага повече възможности, като например да предлага място за различен калибър батерии на електрифицираните модели и да гарантира сигурност и надеждност в случай на катастрофа. Повишените изисквания на шофьора и пътниците в съответствие с по-високи стандарти за комфорт и надеждност също трябва да бъдат задоволени. Именно затова, основното оборудване на автомобила има все повече и повече сензори и електроника и когато се увеличава съдържанието, тогава Audi адаптира материалите.
По-лесно качване и видимост във всички посоки
Като цяло новото A8 е с около 24% по-устойчиво на усукване от предшественика си, което съгласно производителя е от решаващо значение за прецизно управление и акустичен комфорт. Стойност, която е компилация от множество поделементи: така например, инженерите на Audi са разработили нова сплав от алуминиеви отливки, която след четиристепенна топлинна обработка става с 50% по-здрава и с 15% малки размери. Същото важи и за алуминиевите ламарини, на които се дължи една трета от стабилността. По този начин всяка точка от каросерията ще съдържа толкова материал, колкото е необходимо за предназначението. Тази основна идея обяснява също и защо някои части имат напречно сечение с различна дебелина. Тъй като на някои места не се изисква дебелина на материала от два мм, например заварените стоманени части са от множество пластини с различна дебелина.
"Ние не сме усъвършенствали само отделните съставни материали, но и технологията на тяхното свързване, защото е много важно различните материали да бъдат оптимално свързвани", заяви Бернд Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции. Например, фланците на А-, В- и С-колоните. Тук се свързват алуминий и стомана, благодарение на това че колоните са по-тънки, отворите на входните врати са се увеличили с 16 мм и ъгъла на видимостта с пет градуса по-добър.
Новото Audi A8 ще дебютира на срещата на върха в Барселона на 11 юли 2017. Цените сигурно ще бъдат подобни като на предшественика, където TDI 3,0 струва около 83 000 евро.