Второто поколение на модела ще стъпи върху платформа на Lambo
В момента Audi тества на пистата в Нюрбургринг новото Audi R8, което ще атакува пазара през 2015 г. Първите снимки на камуфлажния автомобил дават доста конкретна представа за новия супер спортен модел от второ поколение.
От 2007 г. насам Audi е заложил в програмата си R8, а откритият Spyder фигурира от 2010 г. Междувременно през годините бяха добавени още модели като R8 GT и V10 Plus. По време на автомобилното изложение в Париж през 2012 спортният модел се представи с нов фейслифт.
Новото Audi R8 върху платформата на Huracan
Второто поколение на Audi R8 ще сподели платформата на наскоро представеното Lamborghini Huracan. И двата автомобила са заложили на леката конструкция, използвани са материали като алуминий и карбон. Но в сравнение с Huracan Audi R8 е определено по-широко и по-дълго. Въпреки това шасито е с около 60 кг по-леко, но едновременно с това по-яко, отколкото първото поколение.
Повече никакви ръчни трансмисии в Audi R8
Новото Audi R8 със задвижване на всички колела е заложило на добре познатия 5,2 –литров V10 атмосферен двигател като топагрегат. В момента в Huracan той генерира 610 к.с., а в Audi „десетакът” осигурява най-малко 580 к.с. Едно сравнение, в момента най-мощното серийно Audi R8 генерира 550 к.с. с V10 Plus. Въпреки че се подразбира, че Audi може да използва за основен двигател новия 4,0 -литров битурбо V8 двигател, информация от средите на Audi - инженерите от Инголщадт, вече не залагат на турбодвигателите. Така при новата конструктивно решение не е необходимо да се осигурява охлаждане на входящия въздух, както и извеждане на отделената топлина от турбоагрегата.
Ако изобщо трябва да има втори, по-малък двигател, то добре познатият 4,2-литров атмосферен ще бъде подложен на сериозно ревизиране. Едно е сигурно, че при новото поколение няма да има повече ръчни трансмисии, суперспортния автомобил ще бъде най-вече със 7-степенна трансмисия с два съединителя.
Все пак новото Audi R8 е напълно замаскирано, фаровете са по-тесни (серийно с Matrix, както и опция с лазер), въздухозаборниците са по-големи и предницата изглежда по-дълбока. Изваждащият се спойлер краси задната част, както и мощният дифузьор, в който са интегрирани почти правоъгълните накрайници на изпускателните тръби. Задното стъкло, под което се намира двигателят, се разширява надолу, задните светлини също така са в нова LED визия.