Напълно новият бензинов двигател 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo вече се предлага за трите версии на бестселъра на Opel Astra.
Двигателят от ново поколение увенчава гамата от бензинови агрегати в семейството на Astra и заменя предишния 1.6 Turbo. Той разполага с изключителен въртящ момент до 280 Нм (с 50 Нм повече от този на предшественика), който е налице от едва 1,650 об./мин (при предишното поколение: 2,200 об./мин). Моторът не просто превъзхожда предшественика си: на практика агрегатът разполага с 12 процента по-висок въртящ момент от този на най-близките конкуренти в компактния клас с мощност в диапазона 150 - 180 к.с., като това се отнася и за германските премиум марки.
Същевременно с това с разход на гориво базиран на тестовия цикъл NEDC (New European Driving Cycle, нов европейски тестови цикъл) от едва 5.9 литра/100 км (за хечбек и седан версиите), новите модели на Astra задвижвани от 1.6 SIDI Turbo изразходват с до 14 процента по-малко бензин от своите предшественици. Усъвършенстваните трансмисии също играят роля в осигуряване на по-нисък разход на гориво, както и комфорт и динамика. Astra с пет врати, седан и Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo са оборудвани с новото поколение шестстепенни механични предавателни кутии, характеризиращи се с високо ниво на комфорт на превключването и значително намалено триене. Новата шестстепенна автоматична трансмисия също може да бъде съчетана с новия двигател 1.6 SIDI Turbo в моделите на Astra. Тя включва функция Active Select за осигуряване на механично превключване за по-спортно преживяване зад волана.
Astra 1.6 SIDI Turbo хечбек вече може да бъде поръчана, с цени стартиращи от 37.845 лева (с ДДС за България) и 40,290 лева за подобно ниво на оборудване на Astra Sports Tourer. Astra седан с двигател 1.6 SIDI Turbo ще бъде на разположение на клиентите тази есен.
По-висок въртящ момент от този на всички директни конкуренти
Докато повечето конкуренти предлагат въртящ момент в диапазона 240 - 250 Нм, Astra хечбек, седан и Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo впечатляват с високо ниво на въртящия момент от до 280 Нм, в диапазона от 1,650 до 4,250 об./мин. Напълно новият двигател съчетава отлично ниво на балансираност и равномерно нарастване на мощността, съчетани с нисък разход на гориво. Нарастването на въртящия момент спрямо този на предшественика достига 22 процента, а снижаването на разхода на гориво и емисиите на въглероден двуокис е с до 14 процента, с което се намалява вредното влияние върху околната среда и върху портфейла на собственика.
Със Start/Stop технология и шестстепенна механична трансмисия, Astra хечбек и седан 1.6 SIDI Turbo имат комбиниран разход на гориво по NEDC от едва 5.9 л /100 км и отделят по едва 139 г/км CO2. Astra хечбек 1.6 SIDI Turbo ускорява от нула до 100 км/ч за едва 8.7 секунди и достига максимална скорост 220 км/ч, а при версията седан максималната скорост е с два километра в час по-висока. И двата варианта предлагат впечатляваща еластичност на пета предавка, с ускорение от 80 до 120 км/ч за едва 8.8 секунди, почти две секунди по-бързо от предшественика.
Новата Astra Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo също се присъединява към динамичните модели: тя ускорява от 80 до 120 км/ч на пета предавка за девет секунди – с 1.5 секунди по-бързо от от предишния модел 1.6 Turbo – и от нула до 100 км/ч за 8.8 секунди, с максимална скорост от 220 км/ч. Комби моделът консумира 6.1 л/100 км (в комбиниран цикъл по NEDC) и отделя 144 г/км CO2.
Изключително ниво на баланс и нисък шум
За постигане на отлична динамика и комфорт, ключовите насоки на работа на инженерите при конструирането на новия двигател 1.6 SIDI са били ниското ниво на шум и вибрации. Към оптимизацията на всмукателната и изпускателната системи се добавя и отделянето на капака на клапаните от цилиндровата глава със специфични изолиращи елементи и система за капсуловане. Независимо от директното впръскване и пулсационния процес на горене, инженерите са съумели да намалят значително шумовото ниво в сравнение с предишния мотор. В резултат от мерките за «саунд-инженеринг» клиентът ще оцени по достойнство тихата и равномерна работа на двигателя на празен ход, с високо качество на звука дори при високи скорости на автомобила и съответно високи обороти и натоварване на двигателя.
Членът на борда на директорите на Opel, отговорен за инженеринга Майк Аблесон отбелязва, "Следвайки въвеждането на напълно новия двигател 1.6 SIDI Turbo в Cascada и Zafira Tourer, ние се радваме да осигурим този високотехнологичен двигател на клиентите на нашия бестселър Astra. С мощността и тихата си работа новото покление на Turbo насочва модела към върховите постижения в сегмента, при това едновременно с три версии – Astra хечбек, Astra седан и Astra Sports Tourer."