Ние уловихме тестовия прототип с по-дискретен камуфлаж, имаме и нова информация
Mercedes ще пусне на пазара в началото на 2018 новото поколение на A-класа (W177). Ние уловихме новата А-класа с по-дискретен камуфлаж, освен това има и нова информация за Mercedes-AMG A45.
Новият Mercedes A-класа в нови варианти
A-класата е на пазара в Германия още от 2012 (под вътрешен код W176) върху платформата MFA (модулна платформа с предно предаване), подобно на другите модели на Mercedes GLA, CLA, както и CLA шутинг брейк, към настоящия момент върху тази платформа се базират също и Infiniti Q30, както и QX30.
С новото поколение на A-класа броят на вариантите ще се увеличи, между тях е една версия седан на A-класа, която ще представлява особен интерес за китайския пазар, както и Mercedes GLB, който като малък SUV е ориентиран към G-класата. За платформа на всички модели служи новата MFA2-Basis. Тя ще редуцира теглото на автомобила с около 50 килограма и ще направи каросерията по-здрава. Междуосието на новия Mercedes A-класа е увеличено с около 2 см, което е много добре за пътниците, най вече качването отзад е много по-удобно.
Виртуален кокпит за A-класа
Разбира се, интериорът ще бъде с нов дизайн и когато иде реч за пространство, въпросът е дали големите монитори на кокпита от S-, Е- и C-класа ще бъдат допълнително преместени по-надолу.
Доказателство за това е студията EQ, където екраните просто са разположени на арматурното табло, това показват първите снимки на прототипа. Кокпитът е маскиран, но дигиталните уреди се разпознават. Както и голям екран в центъра на таблото. Той е обрамчен в хромирана рамка, чийто горен край се откроява. Дали в основната версия ще има както и преди аналогови инструменти, все още не се знае. Междувременно аналоговите инструменти излязоха от употреба. Ротационния бутон на централната конзола също.
Новата A-класа отново с малките двигатели на Renault
Концепцията на двигателите е ясна. Малките дизелови двигатели в новото поколение отново са заимствани от партньора Renault. Двулитровият дизелов двигател ще бъде изместен от агрегатите OM 654, като тези, които ще бъдат в новата E-класа, ще генерират съответно 150 или 194 к.с..
При бензиновите също стартира ново поколение двигатели. Задвижващият агрегат с вътрешното наименование M254, наследник на M274, ще бъде въведен през 2017. Както и преди разполага с 2- литров обем, с директно впръскване и нагнетяване, при което могат да бъдат използвани също Е-компресори. Освен A250 и версията AMG 45 (с над 400 к.с.) новата A-класа ще има и мощна версия с над 280 к.с..
AMG версията на A-класата ще разполага с повече от 408 к.с., които ще бъдат генерирани от новия двулитров. Четирицилиндровият мотор с ремъчно задвижван стартер генератор и 48-волтова електрическа система се куплира с новата деветстепенна автоматична трансмисия и изпраща енергията към всичките четири колела. Тя измести актуалната седемстепенна автоматична предавателна кутия и позволява по-дълъг ход и по-голям въртящ момент. А- класата ще има по късно и E-Turbo.
Когато говорим за хибридна технология, A-класата също ще се радва на такава, като пробегът с чисто електрическо задвижване ще възлиза на 100 км.
Иначе, второто поколение ще трябва да преодолее недостатъците на първото. По-голяма прегледност, по-голям багажник, както и по-голямо пространство в задната част. Дизайнът на новия модел ще бъде и с по-малко вдлъбнатини. Цените за новия Mercedes A-класа започват от 25 000 евро.