Компактният хечбек ще бъде построен върху нова модулна платформа и ще бъде по-голям
Peugeot ще представи следващо поколение на хечбека 208 през 2019. Моделът ще бъде построен върху нова платформа, ще порасне на големина и ще получи нови задвижващи системи. Това твърдят вътрешни източници.
Понастоящем хечбекът е известен под вътрешно наименование Р21. В основата на новия модел ще лежи ново модулно шаси CMA, разработено съвместно с китайската компания Dongfeng, която е акционер в алианса PSA. Очаква се общата дължина на колата да бъде увеличена с приблизително 10 см – и да достигне 4 метра.
Очаква се в двигателната гама на следващото Peugeot 208 да влязат 1,2- литров бензинов двигател и дизелов мотор с работен обем от 1,5 литра. Освен това новият модел ще получи "гореща” GTi модификация с 1,2-литров агрегат с мощност от около 200 конски сили. Междувременно хечбекът може да получи и изцяло електрическо задвижване.
За външния вид на новия модел може да бъдат използвани редица дизайнерски решения от концептуалния автомобил Peugeot Instinct, представен през март на автомобилното изложение в Женева.
Серийното производство на следващото поколение на автомобила ще се извършва в завода на компанията в словашкия град Търнава. По-рано бе съобщено, че в разработването на новото поколение на компактния автомобил Opel Corsa ще бъде използвана технология от алианса PSA. Очаква се моделът да сподели основни компоненти и възли с новото Peugeot 208.