Пилотно стартиране се проведе в началото на годината във Франция, Испания и Англия
Компанията създаде мобилни приложения и услуги Mercedes me App през 2014 г. и го пусна през 2015 г. Оттогава те са еволюирали и сега са прераснали в ново поколение, което Mercedes-Benz обяви на 4 август. Приложенията предлагат не само повече функции, по-ясен и удобен за потребителя интерфейс, но и са интегрирани в дигитална екосистема, която позволява както на производителя , така и на компаниите- партньори бързо и гъвкаво да развиват нови услуги на тази обща основа. Участието на последното стана възможно, защото Mercedes-Benz бепървият в света през 2019 г., който отвори достъп до своя софтуер за всички - Mercedes-Benz Mobile SDK .
Всички приложения на Mercedes me вече са тясно свързани и се нуждаете само от едно влизане с идентификатора на Mercedes me за бързо превключване между тях. (Тук, между другото, ще има пресичане с дигиталния свят вътре в самия автомобил - новия,ьььььььььььььЬ интерфейс MBUX).
Новите приложения са разработени в сътрудничество с потребителската общност на Daimler, предимно в САЩ и Китай. Пилотно стартиране се проведе в началото на годината във Франция, Испания и Обединеното кралство, от началото на юни в Ирландия и Унгария, а сега приложенията са налични в App Store и Google Play Store на 35 пазара. До края на годината ще има повече от 40 от тях.
Има три основни приложения: Mercedes me App, Mercedes me Store App, Mercedes me Service App. Първият например позволява да включите светлините от смартфон, да отворите или затворите ключалки, прозорци, панорамни покриви или дори мек покрив , да управлявате автономен нагревател и т.н. Магазинът Mercedes me предоставя достъп до цифрови продукти на марката, по-специално услугите на Mercedes me свързват, които могат бързо да се добавят чрез смартфон.
Отваряйте / затваряйте прозорци (всеси поотделно), планирайте маршрут на смартфон и го прехвърлете на навигацията на автомобила, вижте налягането във всяка гума - всичко това е приложението Mercedes me.
Функциите и външният вид във всяко приложение са адаптирани към нуждите на клиента. Обещава се по-кратък цикъл на актуализиране на софтуера.
И накрая, приложението Mercedes me Service позволява да резервирате поддръжка в избран дилър, вижте на вашия смартфон кои предупредителни лампи са активни в автомобила, слушайте препоръките на колата (например за проверка на налягането в гумите, например). Освен това съдържа видеоклипове с полезна информация за работата на автомобила и практически съвети. Немците описват новото поколение на Mercedes me App като ключов елемент в инициативата Best Customer Experience 4.0, в която Mercedes-Benz се стреми да подобри опита за собственост на автомобили във всички аспекти - от процеса на покупка до обслужването.