Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новото Renault 5 в същия завод като оригинала

21.01.2021 17:06

Потвърдено е производството на новия електрически хечбек в Дуе, където е бил оригиналът

Новото Renault 5 EV ще бъде произвеждано в завода на компанията в Дуе, Северна Франция, където е сглобявана оригиналната версия на суперминито.

Renault ще възроди името 5 с изцяло нов електрически хечбек, който ще започне да се произвежда през 2023 г. като ключова част от смелия план за съживяване, предназначен да изведе на ново ниво френската компания на пазара.

Говорейки по време на представянето на автомобила, шефът на Groupe Renault Лука де Мео заяви, че целта е автомобилът да бъде произвеждан във Франция, като се планира да бъде създадена площадка за електромобили в северната част на страната, която ще се превърне в най-голямото предприятие за EV на концерна.

Пред френския телевизионен канал BFM Business, президентът на Renault Жан-Доминик Сенар потвърди, че мястото ще бъде съществуващата фабрика в Дуе, която е открита през 1970 г.

Сенард добави, че групата планира в крайна сметка да произвежда 400 000 електромобила годишно във Франция, като по-голямата част от тези на север - въпреки че каза, че това ще зависи от фабрика за акумулатори, изградена наблизо. Информациите във френските медии показват, че Renault е провел разговори с фирми, включително LG и Verkor, за създаването на завод в региона.

През 2018 г. Renault обяви, че ще започне да производство  на електромобили върху новата EV-платформа на Renault-Nissan-Mitsubish Alliance в Дуе от 2021 г. и миналата година започна работа по подготовката на основната производствена линия за такива автомобили .

В момента компанията разработва серийна версия на концепта Renault Mégane eVision, който ще използва платформата CMF-EV и ще бъде пуснат в продажба през 2022 г. Новото 5, който ще последва в края на 2023 г., ще използва нова електрическа версия на платформата CMF -B EV.

Заводът в Дуе е открит през 1970 г., като производството на оригиналното 5 се извършва там от 1974 до 1981 г. В предприятието  сглобяват моделите 14, Fuego, 9, 11, 21, 19 и Mégane. В момента се използва за производство на Espace, Scénic и Talisman и има около 3000 служители.

Renault също планира да превърне фабриката си във Флинс във Франция в заводе т, посветен на „кръговата икономика на мобилността“ през 2024 г., с акцент върху рециклирането и повторното използване на акумулаторите на електрически автомобили. В момента там произвеждат електромобила Renault Zoe .

Коментари
comments powered by Disqus