Французите отново ще се пробват да поставят рекорд на Нордшлайфе
Renault пак пуска RS версия на новия Megane. Очаква се да дебютира през май и със своите 300 к.с. отново да завоюва рекорда.
В рамките на Гран При на Монако французите дръпнаха завесата пред Renault Megane RS. Честта да застане зад волана се падна на пилота от F1 Нико Хюлкенберг. Всъщност той се показа зад маскировачната одежда на прототипа. Истинската премиера ще бъде отбелязана на IAA във Франкфурт, а в търговската мрежа новият Mégane R.S. ще стъпи през първото тримесечие на 2018.
На пръв поглед Renault Mégane RS се отличава от цивилните си побратими с уголемени калници, по-широка следа и по-широки джанти и гуми. Нови са също така предните и задните престилки и по-широките странични прагове. В задната част двете изпускателни тръби завършват централно в трапецовидни накрайници,обрамчени от мощни дифузори, както и отвори за изходящ въздух на задните и предни подкалници.
Mégane RS ще трябва да е с минимум 300 к.с.
Все още не е ясен въпросът за задвижването, където има две възможности - или 1,8-литровият турбо четирицилиндров двигател от новия Alpine или усъвършенстваният двулитров турбодвигател ще бъдат монтирани под капака на модела. Така или иначе агрегатът трябва да генерира най-малко 300 конски сили, за да удържи на конкуренцията като Honda Civic Type R (320 к.с.). Дори и най-старите RS модификации развиваха 273 к.с. във финалната си фаза. Освен това има блокаж на диференциала на предната ос и познатото управление на всички колела от GT. Сигурно е обаче, че французите отново ще се пробват да поставят рекорд на Нордшлайфе, за автомобили с предно предаване . Сегашният Civic води със своите 7: 43.8 минути. Ясно е също така, че R.S. ще се предлага с ръчна скоростна кутия или автоматична трансмисия с двоен съединител.
Прототипът от Монако е стъпил върху 19-цолови джанти, обути в спортни гуми 245/35. На предната ос е поставена стабилната четирибутална спирачна система. От пръв поглед в пилотската кабина се открояват тапицираните в алкантара спортни седалки, лостчетата зад волана (за DKG версията), двулъчев спортен волан и изцяло цифров инструментариум.