Continental бе от главните партньори в кампанията Най-добрият млад шофьор на България
Технологичната компания Continental, известна с висококачествените си гуми, бе от главните партньори в кампанията Най-добрия млад шофьор на България, организирана от Съюза на българските автомобилисти
Над 3500 млади шофьори взеха участие в значимото събитие, с което бе избран Най-добрият млад шофьор на България. Победителите в конкурса на СБА, Continental и множество партньори бе избрани във финалния кръг от 100 участници.
Финалистите в заслючителния етап, проведен на писта Дракон край Пловдив, бяха класирани след участие в тест с повече от 30 въпроса, свързани с правилата за движение по пътищата. След успешното представяне на изпита, финалистите преминаха през последното препятствие, за да определят победителя – шофиране в реални ситуации.
Конкуренцията бе ожесточена и състезателите се движиха в близки граници, но по-важното е, че младите шофьори се запознаха с добрите практики и правила за безопасно шофиране и ролята на автомобилните гуми. Както показаха резултатите, все още има потенциал за подобряване на способностите на младите български шофьори за безопасно шофиране.
Голяма част от участниците в проекта не са достатъчно добре запознати с правилата за движение по пътищата (70% от тях не могат да посочат кой автомобил има предимство на кръстовище), а една трета от първоначалните участници имаха вече наказание по правилника за движение по пътищата и така автоматично отпаднаха от надпреварата.
И все пак, има положителни резултати – във Варна, например, всички участници в състезанието знаеха правилата за движение с велосипед, а 92% от тях можеха да посочат периода от годината, в който зимните гуми са задължителни.
Гумите са единственото, които свързват автомобила с пътя
Германската технологична компания Continental беше официалният доставчик на гуми за проекта. Компанията осигури гуми за всички автомобили и предостави на гостите на пистата повече информация за елемента, който свързва автомобила с пътя. „Continental работи, за да превърне светът в по-безопасно място чрез технологично развитие и иновации. С нашата Vision Zero инициатива ние целим да създадем свят с нула смъртни случаи и нула ранени на пътя.“, посочи Лука Маселж, ръководител PR & маркетинг комуникации B2C Continental Adria. Маселж разбира, че все още сме далеч от поставените цели, но програми като Най-добър млад шофьор са добра стъпка в правилната посока.
Ивайло Тарпанов, директор маркетинг в СБА, отбеляза, че кампанията, реализирана с помощта на Международната автомобилна федерация FIA и партньори като Continental, постигна целите си: да привлече вниманието към безопасното шофиране на младите водачи, българското правителство и медиите. „Безопасността на пътя трябва да е приоритет за всички шофьори в страната и това се опитваме да постигнем. Ние сме уверени, че гумите са важна част от безопасността на автомобила на пътя и когато Continental се ангажираха с проекта, имахме възможност да постигнем комуникации на друго ниво. Единствено, ако сме заедно ние ще успеем в нашата мисия да направим пътищата на България по-безопасни.“