Audi разкри някои подробности около новия V8, който ще бъде представен на автосалона във Франкфурт с моделите S8, S7 Sportback и S6.
Четирилитровият мотор на инголщатци е разработен съвместно с Bentley и може да се похвали с деактивация на четири от цилиндрите, с активна система за намаляване на шума и вибрациите в купето и със значително по-добра ефективност спрямо предходния 5.2 V10.
Екипите на Audi и Bentley залагат на архитектура с 90 градуса ъгъл между двата реда цилиндри. Двата турбокомпресора и интеркулерите, които използват въздушно-водно охлаждане, са разположени в пространството между тях.
Друго интересно решение на инголщатци е т.нар. система „цилиндър по желание“, която деактивира четири от осемте цилиндъра при ниски режими на работа на двигателя. С нейна помощ разходът е намален с 5%, а вредните емисии CO2 – с от 10 до 12 г/км. Старт/стопът, който е стандартен за всички S модификации, оборудвани с този двигател, може да спести на атмосферата още 24 г/км въглероден окис.
Любопитна е и системата за намаляване на паразитните шумове и вибрации в купето, които двигателят произвежда. Самият мотор използва активно окачване, а същевременно аудиосистемата в купето подава на високоговорителите звук, който има същата амплитуда, като тази на двигателя, но с обратна фаза. Това води до т.нар деструктивна интерференция, която елиминира паразитните шумове в купето, който двигателят генерира.
При S8 новият мотор разполага с 530 к.с. и 650 Нм, които ускоряват луксозния седан от място до 100 км/ч за 4,2 секунди. S6 и S7 Sportback използват версия с 420 к.с. и 550 Нм (постоянен в диапазона от 1400 от 5300 об./мин).
Несведущ
1. Система за активно подтискане на шума има още в Honda Legend от 2005-та година, та едва ли е толкоз "любопитна". 2. Система за изключване на цилиндри има още в Кадилак от 1981, т.е. на 30 години е и не е точно "решение на инголщатци".