Границата от 798 кг остава валидна и за предстоящия сезон
Техническият правилник за сезон 2023 във Формула 1 бе публикуван отдавна, като една от промените в него засягаше минималното тегло на автомобилите. То бе намалено от 798 на 796 кг, като целта е в бъдеще най-високотехнологичните състезателни машини да минат през още по-агресивна диета.
По първоначален план автомобилите от новата генерация, които се появиха на бял свят миналата година, трябваше да тежат 795 кг. ФИА обаче даде 2 кг бонус на отборите, след като по време на тестовете проблемите с подскачането изненадаха всички в падока. Усилването на пода и допълнителните мерки, които да компенсират негативите от подскачането, наложиха тази промяна. После ФИА прибави още един килограм заради допълнителната електроника, която бе задължителна за всички, и минималното тегло достигна 798 кг.
Заради пропуск в технически регламент тези допълнителни три килограма не присъстваха в правилника за 2023 година. Техническият комитет на ФИА обаче реши да коригира тази неточност и първоначално имаше подкрепата на отборите, което е необходимо за промяна на правилника в такъв късен етап. Впоследствие обаче част от тимовете явно са установили, че могат да свалят допълнително минималното тегло на автомобилите си за сезон 2023. При лимит от 798 кг това нямаше да им донесе предимство на пистата, но при 796 кг ефектът щеше е осезаем.
На теория това трябваше да принуди ФИА да се откаже от плана за 798 кг. Федерацията обаче извади скрит коз. Правилникът позволява повишаване на минималното тегло на автомобилите без съгласието на отборите, ако гумите са по-тежки спрямо миналия сезон в резултат на промяна в конструкцията. Така лимитът остава 798 кг и през тази година.
Задачата на отборите да се вмъкнат в тази граница обаче съвсем няма да е по-лесна от миналата година. Гумите са по-тежки, а същевременно автомобилите трябва да бъдат оборудвани с новите електронни системи на ФИА, които добавят приблизително 0,4 кг.
С други думи, минималното тегло остава непроменено спрямо миналата година, но част от стандартизираните компоненти по автомобилите (гуми, електроника на ФИА) стават по-тежки. Именно поради тази причина част от тимовете избират напоследък да оставят част от карбоновите аеропанели от бодиуърка на автомобила без боя.