Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Няма конкретна причина за катастрофата на Колин Макрий

12.02.2009 17:23
Няма конкретна причина за катастрофата на Колин Макрий

Специалистите, отговорни за разследването на инцидента, при който загинаха световният рали-шампион за 1995 година Колин Макрий и трима негови спътници, не са установили конкретната причина за катастрофата на хеликоптера.

В официалния доклад по случая се казва, че шотландецът е поел големи рискове при полета, а по време на злополуката не е разполагал с валиден летателен лиценз.

Колин Макрий, неговият петгодишен син Джони, семейните приятели Греъм Дънкан и шестгодишният Бен Порцели загинаха на 15 септември 2007 г., след като хеликоптерът на бившия рали пилот се разби над местността Джървисууд, близо до имението му в Ланарк. Според доклада на Air Accidents Investigation Branch летателният лиценз на шотландеца е изтекъл още през февруари 2005 г., а този за управление на съответния хеликоптер Eurocopter Squirre - през март 2007 г.

При разследването са възстановени данните от камерата на Дънкан (петминутно видео), но въпреки това конкретната причина за инцидента не е установена. Според следователите обаче Макрий е поел излишни рискове при полета.

„Хеликоптерът се е движил може би с около 130 – 135 възела (240 – 250 км/ч), спускайки се към долината. Скоростта на движение относно земята е била приблизително 150 възела (278 км/ч) заради попътния вятър“, се казва в доклада по случая. „Пилотът е предприел сложна маневра, за да насочи хеликоптера към долината при сравнително малка височина и висока скорост. Високата скорост, липсата на достатъчно височина и гористата местност са изисквали много прецизна маневра, която е изложила водача и неговите спътници на голям риск.“

„Точната преценка е много сложна при спускане с толкова висока скорост и наличието на силен попътен вятър. Пилотът е насочил хеликоптера по начин, който до голяма степен ограничава възможността за справяне с евентуална грешка или с появата на необичайни обстоятелства. Рязка маневра в комбинация с единия или двата от горепосочените фактори може да е довела до инцидента. Добрите летателни умения изискват от пилота да познава ограниченията на своята машина и да не попада в такива ситуации, които биха надхвърлили нейния потенциал."

В доклада на AAIB се казва още, че сред възможните причини за катастрофата са удар с птица, случайна намеса върху контролните уреди от страна на Дънкан, след като е изтървал камерата, и феноменът servo transparency, при който функционирането на хидравличните системи се нарушава вследствие прекомерното натоварване на машината.

Коментари
comments powered by Disqus