Техническият гуру на Red Bull не скри задоволството си от работата с японците
Red Bull прекара цели дванайсет години като клиент на Renault и за този период спечели общо осем шампионски титли. Французите обаче изостанаха драстично с развитието на задвижващата си система веднага след прехода от 2,4-литровите атмосферни V8 към настоящите 1,6-литрови V6 хибридни турбомотори, което извади Red Bull от шампионската битка.
Отношенията между двете компании се обтегнаха драстично още през 2015 година, като за това отговорност носеха и двете страни. Red Bull настояваше да взима дейно участие в подготовката на задвижващата система, докато Renault недоволстваше от това вмешателство, но успоредно с това и не постигаше обещаните цели. Напрежението достигна връхната си точка през миналия сезон и на финала Дитрих Матешиц прекрати договора с французите, за да подпечата дългоочакваната сделка с Honda.
„Honda внесе свеж въздух в отбора”, коментира Нюи за Sky Sports. „Страхотно е да се работи с тях. Много са открити, много добре организирани. Новото сътрудничество мотивира целия ни екип.”
„Винаги изпълняват обещанията си и не се оплакват. Все още не са на нивото на Mercedes или Ferrari, но съм уверен, че бързо ще наваксат. Вдъхват огромно доверие!”
Нюи признава, че на този етап Red Bull разочарова, а не Honda и че проблемите с RB15 са причината за компромисните резултати на тима в началото на сезона.
„Като става дума за шасито обаче, признавам, че не сме толкова добри, колкото ни се иска. Просто трябва да се стегнем и да изпълним ангажиментите си. Хубавото е, че при това ново партньорство и двете страни си имат доверие, а не се критикуват взаимно. Като култура те са коренно различни от нас, но ако уважаваш и разбираш техния начин на поведение, всичко е наред.”
В Австралия Макс Верстапен донесе първия подиум на Honda след 2008 година и бе много близо до темпото на Mercedes, но в Бахрейн Red Bull разочарова заради огромното изоставане спрямо германците и Ferrari.