Белгиецът се възползва от драмите на Мийк и Ожие и спечели рали "Корсика"
След първите четири кръга във WRC и четирите производителя имат по една победа. M-Sport спечели в Монте Карло, Toyota изненада всички с успеха си в Швеция, Citroen нямаше конкуренция в Мексико, а късметът се усмихна на Hyundai и Нювил на рали "Корсика".
Преди Нювил да оглави класирането Крис Мийк доминираше в първата класическа асфалтова надпревара. След края на първия ден преднината на британеца бе 10,3 секунди спрямо втория Себастиен Ожие (M-Sport), а в събота сутрин тя нарасна на 16,3. Шестият етап обаче се оказа фатален за Мийк. Двигателят на новия C3 WRC започна да хвърля масло и победителят от последния кръг развя белия флаг.
Проблемите на Мийк трябваше да изведат Ожие в челото, но и при него ситуацията съвсем не беше розова. Хидравличната система на Fiesta RS WRC дефектира в края на деня, което се отрази върху работата на диференциалите и скоростната кутия. Нювил се възползва от това и в края на съботния ден вече имаше аванс от близо 40 секунди в челото, въпреки че сутринта изоставаше със седемнайсет.
Драмата за Ожие продължи и в неделя. По време на първата отсечка повреда в електрониката му коства над 20 секунди и Дани Сордо (Hyundai) взе второто място. В челото обаче късметът най-накрая се усмихна на Тиери Нювил и той спечели първата победа за Hyundai през новия сезон.
Борбата за второто място бе далеч по-вълнуваща от похода на Нювил към победата. Десет километра преди финала Сордо имаше две секунди и половина аванс. Ожие далеч не изглеждаше уверен, че е отстранил повредата, която получи сутринта. На финала обаче хронометрите се усмихнаха на четирикратният шампион. Ожие изпревари с 3,8 секунди своя съперник и си върна второто място.
Спорът между Крейг Брийн (Citroen) и Яри-Мати Латвала (M-Sport) бе дори по-вълнуващ от битката за второто място. И двамата имаха проблеми през уикенда. В петък финландецът се оплакваше от спирачките, а в събота Брийн караше на моменти без интерком. Етап преди финала обаче двамата си оспорваха четвъртото място, като ирландецът имаше две секунди преднина.
Латвала нанесе първия удар във финалния „пауър стейдж”. Пилотът на Toyota спря хронометрите на 6:02.2 , което бе и най-доброто време до този момент. Брийн също натискаше много здраво и профуча покрай контролата с 6:04.3. Но това не бе достатъчно. Една десета даде четвъртото място на Латвала, който спечели и петте бонус точки от „пауър стейджа”.
Хейдън Падън (Hyundai) завърши шести, а седмият Андреас Микелсен (Skoda Fabia R5) спечели втора победа във WRC 2. Норвежецът завърши толкова напред в генералното класиране заради многото грешки на заводските пилоти.
От Танак (M-Sport) излетя от пътя още в третия етап, а Елфин Еванс (DMAC M-Sport) имаше проблеми с хидравликата в петък, след което катастрофира в събота. Сходна бе съдбата на Стефан Лефевр (Ctireon), който удари бетонния парапет в петата отсечка и заради повредата в задно дясно колело приключи преждевременно съботния ден.
Теему Сунинен (Ford Fiesta R5) завърши осми, а само на 6,6 секунди зад него завърши заводският пилот на Toyota в WEC Стефан Саразен (Skoda Fabia R5). Челната десетка допълни Йоан Росел (Citroen DS3 R5). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг във WRC е рали „Аржентина” , което стартира на 28 април.