Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нювил иска състезателен директор като във Формула 1

30.05.2019 17:13
Нювил иска състезателен директор като във Формула 1

Служебното време на белгиеца в Чили провокира обсъждането на темата

Малко след старта на втората отсечка в Чили Тиери Нювил получи чревен флаг, тъй като организаторите се опасяваха, че може да настигне „нулите”. Впоследствие заводският пилот на Hyundai получи служебно време, което бе с 6,6 секунди по-слабо от това на От Танак.

„Как точно прецениха, че времето ми трябва да е такова?”, коментира Нювил за Motorsport.com. „В първата отсечка бях със седем десети по-бавен от Танак, а в третата – със седем по-бърз от него. Във втората обаче решиха, че трябва да загубя 6,6 секунди.”

„Нуждаем се от промяна в правилника. Да има един-единствен човек на всяко състезание. Както във Формула 1. Той може да прилага правилата по един и същи начин всеки път. Ще има ясна представа какво точно правим. Защото сега винаги има недоволство.”

Разликите в челото през настоящия сезон са толкова малки, че дори един служебен резултат като този може да има пряк ефект върху развитието на шампионата. И Нювил има право да недоволства, тъй като на първата междинна контрола на злополучния „Ел Пума” се движеше с по-добро темпо от Танак.

„Наистина не разбирам! На първата контрола във втората отсечка бях с 1,3 секунди по-бърз. Дори и две секунди щеше да е голяма разлика”, недоволстваше тогава белгиецът. 

В крайна сметка служебното време не повлия пряко върху крайния резултат на Нювил, който катастрофира тежко в събота. Това обаче по никакъв начин не означава, че създаването на подобна позиция е излишно. Дори и рали директорът на ФИА Ив Матон го признава. Според французина обаче Тимо Раутиайнен ще може да изпълнява тази функция.

„Тимо е новият спортен делегат”, обяснява Матон. „Промених така длъжностната му характеристика, че да работи пряко с директора на състезанието. Така че това ще е едно от нещата, с които той ще се съобразява.”

„Аз съм наясно, че служебните времена никога няма да са перфектни. Нювил не е доволен, но пък други двама пилоти също недоволстваха тогава, тъй като смятаха, че резултатът му е прекалено добър. В спорта съм отдавна и знам, че няма как да угодиш на всички.”

След отпадането в Чили Нювил се смъкна на трета позиция във временното класиране при пилотите. Още в края на тази седмица обаче заводският пилот може да се върне начело, тъй като на рали „Португалия” стартовият ред ще е от съществено значение заради чистенето на макадамовите трасета.

Коментари
comments powered by Disqus