Белгиецът записа втора поредна победа и е на десет точки пред Ожие
Тиери Нювил се качи отново на най-високата позиция на подиума месец след драматичния успех на рали „Корсика”. Този път обаче заводският пилот на Hyundai бе абсолютно безапелационен и завърши на 48,4 секунди пред съотборника си Андреас Микелсен.
Нювил оглави класирането, след като спечели коварната осма отсечка в петък вечер, която се оказа фатална за голяма част от състезателите. Темпото му се вдигна постепенно и в края на съботния ден той вече имаше преднина от 45 секунди в челото, която запази до финала.
Отборът на Hyundai изненадващо доминира на наводнените трасета край Вийа Карлос Пас и взе първата си двойна победа след рали „Германия” през 2014 година. Заслуга за нея имаше вторият Андреас Микелсен, който най-накрая направи чисто състезание и се върна на подиума след едногодишна пауза.
По драматичен начин се разви битката за третото място. Крис Мийк бе единственият коз на Toyota, след като претендентът за титлата От Танак не завърши съботния ден заради повреда в алтернатора. Британецът започна ударно финалния ден и спечели „Ел Кондор”, за да прескочи Дани Сордо (Hyundai). На следващата „Мина Клаверо” той остави зад гърба си и Себастиан Ожие (Citroen). Спукана гума във финалните пет километра на надпреварата обаче провалиха Мийк в битката с французина, който се възползва моментално и му отне третото място със секунда и половина преднина.
Ожие спечели и петте бонус точки, след като записа най-добро време във финалния пауърстейдж, и взе максимума в Аржентина на фона на проблемите, които го преследваха в цялата надпревара. В петък той бе само на косъм да мине през таван, а в събота остана без серво, след като се удари в една от портите край пътя.
Тази порта обаче в крайна сметка му донесе подиума, тъй като Крис Мийк бе един от тримата състезатели, наказани заради това, че са минали директно през нея. В пътната книга е било упоменато, че пилотите трябва да използват пътя отляво, но Мийк, Сордо и Йостберг не са се съобразили, в резултат на което получиха по десет наказателни секунди.
Ако не бяха те, Сордо щеше да запази петото място, което Яри-Мати Латвала (Toyota) му отне в предпоследния етап. Седми завърши Теем Сунинен, който остана без подкрепа в екипа на M-Sport, след като Елфин Еванс отпадна още в десета отсечка след удар в скала край пътя. Есапека Лапи (Citroen) също не завърши надпревата заради пилотска грешка. Европейският шампион за 2014 година мина през таван в петък вечер и отпадна, тъй като екипът на Citroen не може да възстанови автомобила му.
Танак се върна по системата "Рали 2" в неделя и в последната отсечка прескочи Мадс Йостберг (Citroen C3 R5), който спореше с него за осмото място в генералното класиране. Дори и деветото обаче бе достатъчно за норвежеца, за да си осигури победата във WRC 2 Pro категорията. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Чили”, което ще дебютира в шампионата на 9 май.
Lyubomir Hlebarov
Липсва ми хегемонията на POLO, но така е по-интересно и има много неучаквани резултати. От друга страна нивото падна след като няма кой да влачи и поставя високи цели. Поради по-ниската надеждност и техническо ниво на участващите марки автомобили нарастна влиянието на отказите в крайното класиране.