Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

От коя държава е производителят на автомобилни гуми Nokian Tyres?



Какво представлява разработената от Nokian Tyres концепция Arctic Sense Grip?



През 1934 г. Nokian Tyres изобретява първата зимна гума в света. Само две години по-късно компанията започва продажба на един модел зимна гума, който е станал легендарен и продължава да се счита за шампион в зимни условия. Как се нарича този модел?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



Коя е първата в света първокласна зимна гума за леки автомобили, която предлага сцепление върху мокра настилка в най-високия клас А съгласно етикета за гуми на ЕС?



Какво представлява Технологията Silent Sidewall на Nokian Tyres?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нювил нокаутира Ожие в Сардиния

10.06.2018 14:06

Седем десети разделиха двамата на финала

Нетипичният за сезона проливен дъжд на остров Сардиния бе неочакван подарък за Себастиан Ожие (M-Sport Ford) и Тиери Нювил (Hyundai), тъй като този път чистенето на отсечките не беше фактор. Световният шампион излезе начело след четвъртия етап и завърши деня със солидните 18,9 секунди спрямо белгиеца, който направи едно завъртане в шестата отсечка.

В събота обаче Нювил взе надмощие. Въпреки че спука гума малко преди края на четиринайсети етап, водещият пилот на Hyundai завърши деня на 3,9 секунди от Ожие. Французинът бе безобразно слаб в дванайсети етап, само там загуби цели 14,6 секунди, след което загаси автомобила си на старта на тринайсети.

Всичко това бе предпоставка за жестока битка в последния ден от надпреварата и двамата претенденти за победата не разочароваха. Нювил спечели първите три отсечки, но Ожие го следваше плътно по петите и задържа първата позиция с аванс от осем десети преди финалния „пауърстейдж”. След втората контрола в последната отсечка французинът изоставаше само с две десети и вече виждаше победата. След финала обаче пасивът му нарасна на 1,5 секунди и Нювил излезе начело за първи и последен път! Белгиецът взе и петте бонус точки, в резултат на което се откъсна на 27 пред Ожие във временното класиране в шампионата на пилотите.

Двамата състезатели на Toyota Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи си оспорваха третото място в събота. Битката помежду им обаче се реши извън отсечките. В последния етап за деня финландецът получи повреда в алтернатора след удар с камък, стигна до финала, но акумулаторът му не издържа в пътната секция. Латвала получи десет наказателни минути и се смъкна до седма позиция, а за да бъде разочарованието му още по-голямо, изгаси своя автомобил малко преди края на „пауърстейджа” и се провали в битката за бонус точките.

Лапи стигна безпроблемно до третото място и бе единственият състезател на Toyota, който направи чисто състезание. От Танак отпадна още в осмия етап, когато след едно тежко приземяване получи повреда в радиатора и бе принуден да се откаже от по-нататъшно участие. Съдбата на Андреас Микелсен (Hyundai) не бе много по-различна. Норвежецът водеше след сутрешните отсечки в петък, но получи повреда в трансмисията и също развя белия флаг. Това помогна на съотборника му Хейдън Падън, който завърши надпреварата на четвърта позиция.

Мадс Йостберг, който замени Крис Мийк в екипа на Citroen, отново направи стабилно състезание и въпреки липсата на скорост стигна до петото място. Зад него завърши съотборникът му Крейг Брийн, който имаше проблеми с ръчната спирачка в петък. Танак се върна по системата „Рали 2” и финишира осми, а челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Ян Копецки (Skoda) и Мартин Прокоп със старата генерация на Ford Fiesta WRC.

Въпреки доброто представяне на Ожие рали „Сардиния” донесе голямо разочарование на M-Sport, защото Елфин Еванс скъса кормилна щанга още във втория етап, а Теему Сунинен излетя от пътя в деветия. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият кръг от WRC е рали „Финландия”, което стартира на 26 юли.

Коментари
comments powered by Disqus