Седем десети разделиха двамата на финала
Нетипичният за сезона проливен дъжд на остров Сардиния бе неочакван подарък за Себастиан Ожие (M-Sport Ford) и Тиери Нювил (Hyundai), тъй като този път чистенето на отсечките не беше фактор. Световният шампион излезе начело след четвъртия етап и завърши деня със солидните 18,9 секунди спрямо белгиеца, който направи едно завъртане в шестата отсечка.
В събота обаче Нювил взе надмощие. Въпреки че спука гума малко преди края на четиринайсети етап, водещият пилот на Hyundai завърши деня на 3,9 секунди от Ожие. Французинът бе безобразно слаб в дванайсети етап, само там загуби цели 14,6 секунди, след което загаси автомобила си на старта на тринайсети.
Всичко това бе предпоставка за жестока битка в последния ден от надпреварата и двамата претенденти за победата не разочароваха. Нювил спечели първите три отсечки, но Ожие го следваше плътно по петите и задържа първата позиция с аванс от осем десети преди финалния „пауърстейдж”. След втората контрола в последната отсечка французинът изоставаше само с две десети и вече виждаше победата. След финала обаче пасивът му нарасна на 1,5 секунди и Нювил излезе начело за първи и последен път! Белгиецът взе и петте бонус точки, в резултат на което се откъсна на 27 пред Ожие във временното класиране в шампионата на пилотите.
Двамата състезатели на Toyota Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи си оспорваха третото място в събота. Битката помежду им обаче се реши извън отсечките. В последния етап за деня финландецът получи повреда в алтернатора след удар с камък, стигна до финала, но акумулаторът му не издържа в пътната секция. Латвала получи десет наказателни минути и се смъкна до седма позиция, а за да бъде разочарованието му още по-голямо, изгаси своя автомобил малко преди края на „пауърстейджа” и се провали в битката за бонус точките.
Лапи стигна безпроблемно до третото място и бе единственият състезател на Toyota, който направи чисто състезание. От Танак отпадна още в осмия етап, когато след едно тежко приземяване получи повреда в радиатора и бе принуден да се откаже от по-нататъшно участие. Съдбата на Андреас Микелсен (Hyundai) не бе много по-различна. Норвежецът водеше след сутрешните отсечки в петък, но получи повреда в трансмисията и също развя белия флаг. Това помогна на съотборника му Хейдън Падън, който завърши надпреварата на четвърта позиция.
Мадс Йостберг, който замени Крис Мийк в екипа на Citroen, отново направи стабилно състезание и въпреки липсата на скорост стигна до петото място. Зад него завърши съотборникът му Крейг Брийн, който имаше проблеми с ръчната спирачка в петък. Танак се върна по системата „Рали 2” и финишира осми, а челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Ян Копецки (Skoda) и Мартин Прокоп със старата генерация на Ford Fiesta WRC.
Въпреки доброто представяне на Ожие рали „Сардиния” донесе голямо разочарование на M-Sport, защото Елфин Еванс скъса кормилна щанга още във втория етап, а Теему Сунинен излетя от пътя в деветия. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Финландия”, което стартира на 26 юли.