Преследвачът му в Австралия Латвала катастрофира в последната отсечка
Тиери Нювил (Hyundai) спечели рали „Австралия” и за трети път в досегашната си кариера завърши на вицешампионската позиция. Белгиецът стигна до финала с аванс от 22,5 секунди спрямо втория От Танак (M-Sport), но победата му съвсем не дойде лесно.
След края на първия ден Нювил изоставаше с 20,1 секунди спрямо съотборника си Андреас Микелсен, който се възползва от задната си стартова позиция и с лекота се откъсна пред преследвачите си. В събота сутрин проблемите за белгиеца продължиха. В десетата отсечка той напусна трасето за кратко, трябваше да включва и задна предавка, за да се върне на пътя, а при инцидента пострада и скоростната кутия на заводския i20 Coupe WRC.
Тази десета отсечка обаче се оказа фатална за Микелсен. Новото попълнение в екипа на Hyundai излетя от пътя на същото място, на което Нювил сгреши, спука двете леви гуми и напусна надпреварата. Съотборникът му поведе колоната и след края на втория ден натрупа аванс от 20,1 секунди спрямо Яри Мати-Латвала.
Заводският пилот на Toyota атакува в неделя сутрин и въпреки проливния дъжд намали аванса на Нювил до 9,9 секунди след осемнайсетата отсечка. За съжаление на Латвала обаче предпоследният етап бе отменен заради наводнените трасета и за него оставаше единствено да се бори за петте бонус точки във финалния „пауърстейдж”, тъй като авансът на Нювил бе прекалено сериозен за евентуален обрат.
Може би именно желанието да вземе максимума от финалната отсечка провали Латвала на финала, който нямаше конкуренция за втората позиция, но катастрофира на „Уединг Белс” и отпадна. Танак се възползва от грешката на своя бъдещ съотборник и завърши втори в последното си състезание за екипа на M-Sport.
Хейдън Падън (Hyundai) изненадващо допълни подиума, след като през по-голяма част от надпреварата гравитираше около петото място. За това му помогнаха грешките на Микелсен и Латвала, както и драмите, съпътствали шампиона Себастиен Ожие в първия ден от състезанието.
Французинът получи повреда в системата за смяна на предавките в петък, а успоредно с това губеше и време заради чистенето на трасетата. В края на деня той се движеше едва осми, но на финала на надпреварата стигна до четвъртото място. Успоредно с това Ожие спечели и финалния „пауърстейдж”, за да завърши подобаващо четвъртия си шампионски сезон.
Крейг Брийн (Citroen) бе на път да финишира четвърти, но мина през таван в осемнайсетата отсечка и отпадна. Неговата грешка изведе на пета позиция Елфин Еванс (M-Sport), който през цялата надпревара имаше проблеми с неподходящите за условията в Австралия гуми на DMACK.
Повреда в сервото забави Есапека Лапи в петък, а в събота и неделя заводският пилот на Toyota отваряше трасетата, което допълнително го затрудни по пътя към финала. Въпреки това финландецът завърши пред седмия Крис Мийк (Citroen), който удари мост в събота и напусна битката за подиума.
Челната десетка допълниха местната звезда Натан Куин (Mitsubishi Lancer Evo IX), който спечели първата си титла в националния шампионат на Австралия, ирландецът Ричи Далтън (Skoda Fabia R5) и Дийн Херидж (Subaru Impreza STI).