Уелсецът загуби битката в последната отсечка на драматичното рали „Аржентина”
Първите четири кръга във WRC бяха феноменални, но петият буквално остави без дъх феновете на спорта. Тиери Нювил (Hyundai) спечели рали „Аржентина” с нищожните седем десети, след като Елфин Еванс (DMACK M-Sport) удари леко един от мостовете на финалната отсечка „Ел Кондор”. На предишната контрола уелсецът имаше 3,3 секунди преднина и бе само на крачка от първата си победа във WRC.
Рали „Аржентина” не започна добре за Нювил, който в петък разби един от амортисьорите си, а в събота спука гума след сравнително тежък удар в банкета. Междувременно Еванс помете всички в първия ден от надпреварата заради задната си стартова позиция и по-подходящите гуми на DMACK за тежкия макадам в Аржентина.
Авансът на Еванс надхвърли минута след отварящия етап в събота, но проблемите за него тепърва предстояха. Две спукани гуми, откачен дифузор и завъртане в последната отсечка за деня му костваха голяма част от преднината и позволиха на Нювил да се доближи на 11,5 секунди от него. В неделя драмите за Еванс продължиха, но този път бяха свързани със спирачките. Така само етап преди края разликата между двамата бе шест десети в полза на уелсецът. Точно в този момент Нювил нанесе решителния удар. Чистото минаване на заводския пилот на Hyundai в комбинация с малката грешка на Еванс на моста донесоха втората победа на корейския производител от началото на сезона.
От Танак спука гума в последния петъчен етап, но навакса бързо в събота, за да се пребори за третото място със съотборника си в M-Sport Себастиен Ожие. Французинът направи куп грешки – в петък първо излетя от пътя, а после огъна кормилна щанга след тежко приземяване, за да се стигне до завъртането му в събота. Въпреки това той стигна като по-чудо до финала четвърти и спечели важни точки в битката за шампионското отличие.
Частният пилот на M-Sport Мадс Йостберг спокойно можеше да завърши пред двамата заводски представители, ако не бяха бруталните проблеми, които го съпътстваха в събота. Повреда в хидравличната система на Fiesta RS WRC го остави без работещи централен диференциал и ръчна спирачка, впоследствие и неговият дифузор се откачи, за да се стигне до удара в един от камъните по трасето, който разби задното окачване и го извади временно от надпреварата. Преди драмите да започнат, Йостберг се движеше на перфектната втора позиция.
И петият Яри-Мати Латвала (Toyota) също се бореше за подиума преди двигателят му да започне да прегрява и да спука гума в петък. Хейдън Падън (Hyundai) не остана по-назад. Новозеландецът мина през таван още в първата отсечка, а на „Ел Кондор” остана без серво и въпреки това се добра шести до финала. При тези събития прегряващият двигател на седмия Юхо Ханинен (Toyota) бе истинска дреболия.
Скъсаната кормилна щанга в петък и спуканата гума във финалния етап оставиха Дани Сордо (Hyundai) осми, докато стартиралият по системата „Рали 2” в неделя Йостберг изпревари десетия Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5), който спечели първото място във WRC 2 категорията.
Citroen остана без представител в челната десетка, след като Крис Мийк направи две зрелищни катастрофи в петък и събота. Съотборникът му Крейг Брийн също не завърши петъчния ден, след като удари камък, в резултат на което скоростната кутия на заводския C3 WRC блокира на пета предавка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Екшънът във WRC ще продължи след цели три седмици, когато WRC се завръща в Европа с рали „Португалия”.