Белгиецът излезе начело в шампионата, а Ожие катастрофира още в петък
Тиери Нювил (Hyundai) се поздрави с втора победа за сезона, след като спечели рали „Португалия”, шести кръг от WRC. Жестоките макадамови етапи на Иберийския полуостров взеха много жертви, включително и световния шампион Себастиан Ожие (M-Sport Ford), но не препънаха белгиеца, който завърши на 37.5 секунди пред втория Елфин Еванс (M-Sport Ford). Третият Теему Сунинен (M-Sport Ford) се качи за първи път в досегашната си кариера на подиума.
Рали „Португалия” винаги е имало славата на трудно състезание, но през тази година то бе меко казано брутално. Особено в първия ден! Още в отварящия петъчен етап победителят от Аржентина От Танак (Toyota) отпадна, след като удари камък и получи повреда в охладителната система. Съотборникът му Яри-Мати Латвала също не видя финала, защото разби окачването си след пилотска грешка.
Драмите продължиха в петия етап, когато Ожие отсече един привидно безобиден завой, но той се оказа достатъчен, за да скъса кормилната щанга на неговата Fiesta RS WRC и да я изпрати в дърветата кран пътя буквално 50 метра по-късно. Андреас Микелсен(Hyundai) също нямаше късмет, но при него проблемите бяха технически – първо повреда в сервото, а впоследствие – ниско налягане в маслото.
И когато всички очакваха, че касапницата е приключила, дойде седмият етап. Хейдън Падън, който се завърна в заводския тим на Hyundai, направи тежка катастрофа и напусна надпреварата от лидерската позиция. На фона на неговите проблеми спуканите гуми за двамата съотборници в Citroen Крис Мийк и Крейг Брийн не направиха никакво впечатление, въпреки че британецът трябваше да кара уличния етап в петък вечер само на джанта.
Най-лошото за Мийк обаче тепърва предстоеше. В дванайсетия етап той напусна състезателната линия в един от бързите леви завои и се размаза в дърветата край пътя. Автомобилът бе бракуван, но поне Мийк и навигаторът му Пол Нейгъл се измъкнаха невредими.
Проблемите на огромна част от водещите пилоти позволиха на Нювил да оглави класирането, като единствено Еванс му оказва някаква съпротива. Белгиецът обаче се справяше по-добре с пазенето на гумите и натрупа солиден аванс спрямо съперника си при двете минавания на дългия близо 38 км „Амаранте” в събота. Преди финалните пет отсечки в неделя преднината му нарасна на 39,8 секунди и интригата приключи.
Нювил обаче не бе казал последната си дума. По-задната стартова позиция попречи на върналия се по системата "Рали 2" Ожие да се бори за бонус точките в „пауър стейджа”, докато съперникът му за шампионската титла бе последен в етапа и атакува, въпреки че рискува сигурната си победа. Този риск се отплати и Нювил завърши втори зад Есапека Лапи (Toyota), печелейки четири допълнителни точки. Благодарения както на тях, така и на победата той се откъсна на 19 точки пред Ожие в шампионата на пилотите.
M-Sport Ford компенсира по прекрасен начин грешката на Ожие, защото другите двама състезатели на тима се качиха на подиума. Еванс завърши втори, а третият Теему Сунинен записа най-доброто си постижение във WRC досега. Финландецът прескочи Дани Сордо (Hyundai) в първия неделен етап и удържа атаката на четвъртия Лапи.
Сордо, който този уикенд не бе регистриран за отборния шампионат, започна много силно, дори поведе в петък сутрин, но разочарова на финала. За това допринесе и наказанието, което испанецът получи, след като удари балите в осмата отсечка. Допълнителните десет секунди го върнаха назад в битката със Сунинен и Лапи и той остана едва пети в края на състезанието.
Мадс Йостберг, който отново получи покана от Citroen, стигна до шестото място, въпреки че в събота следобед след едно завъртане имаше нужда от публиката, за да се върне на трасето. Съотборникът му Крейг Брийн остана седми в поредния разочароващ старт за французите, а челната десетка допълниха победителят във WRC 2 Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5), Лукаш Пиениажек (Skoda Fabia R5) и Стефан Лефевр (Citroen C3 R5). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е на остров Сардиния и стартира на 7 юни.