Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нювил взе Корсика след драма във финалния етап

31.03.2019 14:08
Нювил взе Корсика след драма във финалния етап

Спукана гума коства победата на Елфин Еванс и M-Sport

Тиери Нювил (Hyundai) спечели рали „Корсика” и първата си победа за сезона, след като получи блестящ подарък от Елфин Еванс (M-Sport). Британецът направи прекрасно състезание и бе само на крачка от успеха, но спукана гума във финалния „пауърстейдж” го смъкна от първа на трета позиция.

Първоначално Еванс спореше с От Танак (Toyota) за първото място. Eстонецът обаче загуби цели две минути в единайсетата отсечка заради спукана гума. Пилотът на M-Sport излезе на върха, но и Тиери Нювил (Hyundai) получи прекрасен шанс да атакува първото място. И той го направи. Белгиецът спечели финалната отсечка в събота и оглави класирането с 4,5 секунди преднина спрямо Еванс.

И когато всички очакваха Нювил да нанесе решителния удар в първата неделна отсечка, Еванс направи невъзможното. Британецът спечели етапа с цели 8,8 секунди спрямо Танак, а Нювил остана едва пети с шестнайсет секунди пасив.

Това даде огромно предимство на Еванс преди финалния етап, но късметът му изневери както през 2017 г. в „Аржентина”, когато отново Нювил му отне първото място във финалната отсечка. Така се случи и на остров Корсика, макар че този път спукана гума, а не пилотска грешка стана причина за обрата

Себастиен Ожие (Citroen C3 WRC) също се възползва от проблемите на Еванс и завърши втори, въпреки че имаше кошмарен уикенд. Световният шампион се завъртя още на първата отсечка, в събота получи повреда в антилаг системата и през цялото състезание търсеше правилните настройки на автомобила си.

Проблем със спирачките в първия неделен етап остави четвъртия Дани Сордо (Hyundai) на крачка от подиума. Тему Сунинен (M-Sport) допълни челната петица, след като бе инструктиран да не предприема абсолютно никакви рискове и да кара единствено, за да финишира надпреварата.

От Танак прескочи Есапека Лапи (Citroen) в спора за шестото място, но това се оказа недостатъчно, за да запази лидерската си позиция в шампионата. Тя отиде в ръцете на Нювил, който ще има тежката задача да отваря трасетата на предстоящото рали „Аржентина”.

Себастиан Льоб (Hyundai) остана едва на осма позиция, след като на два пъти бе извън пътя. Деветкратният световен шампион разби окачването си още в първата отсечка, след което в деветата се озова за кратко в канавката.

Спукана гума още в първия етап, след което и разбито окачване отпратиха Крис Мийк (Toyota) на девета позиция. Въпреки това британецът взе дейно участие в битката за първото място, макар и неволно, след като блокира Еванс в последния етап в петък. Това бе и причината съдиите да присъдят служебно време за пилота на M-Sport и да му върнат лидерската позиция в края на деня.

Две спукани гуми оставиха Яри-Мати Латвала (Toyota) на незавидното десето място. Единайсетият Фабио Андолфи (Skoda Fabia R5) взе победата във WRC 2 след жестока битка с Николай Грязин (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.

Следващият старт във WRC е рали „Аржентина”, което стартира на 25 април.

Коментари
comments powered by Disqus