След по-малко от месец, с рали Финландия (2-5 август), стартира втората половина на сезона в Световния рали шампионат. За да разчитат на добра подготовка за предстоящото състезание, Дани Сордо и неговият навигатор Марк Марти този уикенд взеха участие в O.K. Auto-Ralli.
Първата част от надпреварата бе изключително полезна за екипажа на Citroën. Сордо и Марти обаче трябваше да прекратят участието си по средата на съботния ден заради грешка в записките и последвало излитане от пътя.
Надпреварата O.K. Auto-Ralli, пети кръг от националния рали шампионат на Финландия, е локализирана в региона Коувола. Тя представлява последна подготовка за местните пилоти преди старта от Световния рали шампионат, който ще сложи точка на седемте отпускарски седмици.
Citroën Sport реши да използва надпреварата като етап от програмата за развитие на C4 WRC, да работи по настройките на автомобила и да даде шанс на Дани и Марк да натрупат опит по специфичните скоростни отсечки във Финландия.
След тренировките Дани бе изключително ентусиазиран. „Скоростните отсечки са много бързи. Повечето от тях са аналогични на тези, срещу които ще се изправим в началото на август. Идеята на Citroën Sport да се включим в надпреварата е отлична.“
Задоволството на младия испанец нарасна допълнително след шейкдауна в петък. „Последно карах С4 на асфалт. Имах нужда от няколко километра, за да се настроя стила си на управление спрямо изискванията на трасето. Ако това бе рали „Финландия“, със сигурност щях да загубя ценно време. За щастие днешните отсечки (събота) ще ми помогнат да неутрализирам този пасив преди старта в Юваскюла.“
Първата половина на съботния ден, която включваше четири етапа, даде информация на Citroën Sport за ефективността на настройките, вложени в автомобила по време на тестовете, предшестващи рали „Финландия“. „C4 е перфектно балансиран и много бърз за тези условия“, коментира Дани, който оглави класирането с най-добри времена във всички отсечки. „Чувствам се наистина уверен. Автомобилът реагира много добре на моите изисквания и е цяло удоволствие да го управлявам. Ще използваме предстоящите етапи, за да изпробваме различни настройки и да натрупаме допълнително количество информация за поведението на С4 при този тип условия.“
За нещастие проблемни записки попречиха на Дани и Марк да продължат надпреварата. По време на петия етап те допуснаха грешка и трябваше да се откажат от по-нататъшно участие.