Продажбите на нови автомобили спаднаха с 12,4% през първото тримесечие на 2018 г.
През първото тримесечие на 2018 г. в Обединеното кралство се наблюдава най-бърз спад на пазара на нови автомобили в Европа.
Данните, предоставени от аналитичната компания JATO, показват, че продажбите на нови автомобили в Великобритания възлизат на 718 489 единици, което се равнява на спад от 12,4% през първото тримесечие на миналата година.
Великобритания се нарежда на дъното под Норвегия и Ирландия, където продажбите на годишна база намаляват съответно с 11,3% и 5,3%.
Спадът в Обединеното кралство силно контрастира с със средното увеличение от 0,7% на търсенето в европейския регион. Ръстът се дължи на бързото нарастване на търсенето на автомобили в страни като Испания, Унгария и Холандия, които регистрират ръст на продажбите съответно 11,9%, 29,9% и 13,9%.
Европейското търсене всъщност спадна през март с 5,2%, но през януари и февруари търсенето се оказа толкова силно, че осигури цялостен ръст за тримесечието в сравнение с първите три месеца на 2017 г.
Намаляването на продажбите на нови автомобили в Обединеното кралство продължава от няколко месеца, като през март се наблюдава спад от 15,7%. Спадът се очаква да продължи и през април.
Спадът на продажбите в най-голяма степен се дължи на лошия имидж на дизеловото гориво и увеличението на данъка върху дизеловото гориво от правителството на Великобритания от началото на април. Смята се, че хората са обезкуражени да купуват нови дизелови модели, които доскоро постоянно представляваха повече от 40% на пазара на нови автомобили, а сега съставляват 33,5%.
Спадът на дизела се наблюдава и в цяла Европа, като дизеловите автомобили вече съставляват 38% от общите продажби през първите три месеца на 2018 г., спрямо 46% за същия период на миналата година.
Land Rover бе засегнат най-тежко от дизеловите проблеми, като продажбите за автомобилния производител в Ковънтри спаднаха с 21% през първото тримесечие. Компанията неотдавна потвърди, че няма да поднови 1000 трудови договора при спада на търсенето.
Друга британска марка - Vauxhall (и нейният континентален еквивалент Opel), е следващата с най.лоши показатели, с намаление на продажбите от 16%. И двете марки потвърдиха, че ще намалят броя на франчайзинговите дилъри, за да повишат ефективността на търговската мрежа.
Volkswagen продължава да бъде водеща марка в Европа и постигна ръст от 2% през първите три месеца на годината. Продажбите на хечбека Golf достигнаха 54 060 броя, като изпреварва Ford Fiesta, която отчита спад на търсенето с 15%, за да постигне в Европа с 14164 нови регистрации.