Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Обмисляли ли са Cadillac появата на 16-цилиндров Escalade?

21.06.2022 16:16

Наскоро вътрешен източник потвърди, че компанията е работила по такъв проект

16-цилиндровите двигатели са огромна рядкост в автомобилната индустрия – в момента единственият производител, който разполага с такъв агрегат, е Bugatti. В модела Chiron работи VR16-двигател (от Bugatti предпочитат да наричат конфигурацията на цилиндрите W-образна) с 8,0 литра работен обем, четири турбокомпресора и мощност до 1600 конски сили. Повечето 16-цилиндрови мотори произлизат от епохата преди Втората световна война – но дори и тогава те са много редки. След войната първите 16-цилиндров агрегати (1950 и 1966 г.) са дело на BRM и се използват във Формула 1, а през 1976 година италианският дизайнер Франко Сбаро прави униката Royale, чийто задвижващ агрегат се състои то два съединени V8. В края на 80-те BMW прави прототип на Серия 7 с 16-цилиндров мотор, а 16-цилиндровият спортен автомобил Cizeta V16T се произвежда между 1991 и 1995 година. Mercedes работят дори върху 18-цилиндров двигател за S-класата от поколението W140, а през 2006 година Isdera представя 116i, задвижван от мотор, състоящ се от две V8 машини. От 1930 до 1940 година обаче именно Cadillac е един от прочутите производители на 16-цилиндрови двигатели. И, както се оказва, американският производител доста сериозно е обмислял възможността да монтира такъв агрегат под капака на големия си SUV - Escalade.

Между 1930 и 1935 година Cadillac произвежда Series 452, задвижван от 7,4-литров V16 с мощност 188 к.с. От 1935 до 1940 следва Series 90, който отначало се задвижва от двигателя на Series 452, а след преработката през 1938 г. работният обем е намален на 7,1 литра при запазване на мощшността. През 2003 година Cadillac показа грандиозен прототип на име Sixteen, който се задвижва от 13,6-литров V16 с 1000 конски сили - днес подобно нещо може да се открие единствено при Bugatti. Както споделя ръководителят на проекта Cadillac Escalade Дейвид Шиавоне, от Cadillac са обмисляли много сериозно възможността да оборудват Escalade-V с 16-цилиндров мотор.

За съжаление от Cadillac не успяват да спечелят достатъчно поддръжници на идеята в горните етажи на концерна GM, поради което Escalade-V получава "само" 6,2-литров V8 с механичен компресор, 691 к.с. и 885 нютонметра.

Коментари
comments powered by Disqus