Alpina B5 с бензинов турбо двигател V8 4,4 предлага 621 к.с. вместо предишните 608 к.с.
Изминаха само две седмици от дебюта на обновеното BMW Серия 5, а Alpina вече подготви обновените си модели B5 и D5 S. Външният вид е много близо до нивото на донорските версии, а марковите елементи вече се комбинират с M-броня вместо обичайните. 20-инчовите джанти с много спици не са се променили. А какво можем да кажем за мощността на двигателите. Например, Alpina B5 с бензинов турбо двигател V8 4,4 предлага 621 к.с. вместо предишните 608 (същият въртящ момент 800 Нм). И това беше достатъчно, за да се намали времето за ускоряване до 100 км/ч от 3,5 сек на 3,4 сек. Комбито изпълнява това упражнение за 3,6 сек. Максималната скорост за двата модела е 330 и 322 км/ч съответно.
Продажбите на обновените седан Alpina B5 и комби D5 S в Германия вече започнаха. Автомобилите с бензинов двигател струват съответно 117 700 и 120 700 евро , а дизеловите са на цена от 92 500 и 95 500 евро .
Клиентите може да поръчат същите опции на Alpina, както на обичайното BMW Серия 5 със съответните мотори, но само че в B5 и D5 S поставят оригинално цифрово табло със собствени шрифтове и цветова схема. Освен това за 14 хил.евро собственикът може да облече седалките с естествена кожа Lavalina, като и предните панели и тези на вратите.
Първоначално комбито е оборудвано със задно пневматично окачване. Независимо от типа на каросерията или двигателя, опционално се предлага електронно заключващ се заден диференциал. Предните спирачки са четирибутални с дискове 395 мм, а задните - с плаваща скоба и дискове с диаметър 398 мм.
Увеличена е мощността и на дизеловия Alpina D5 S. 3,0-литровият двегател0 с три турбокомпресора след усъвършенстване развива 408 к.с. и 800 Нм въпреки че преди това при същия въртящ момент агрегатът можеше да се похвали с 388 к.с. Вярно е, че това не се е отразило на динамичните и скоростни характеристики: седанът и комбито ускоряват до 100 км/ч за 4,4 и 4,6 с и имат максимална скорос съответно 286 и 283 км/ч. Стандартно Alpina на основата на Серия 5 е оборудван със задвижване на всички колела, адаптивни амортисьори и активни щанги против преобръщане, а за версията B5 има и напълно контролирано шаси. Освен това за първи път B5 и D5 S могат да бъдат допълнително оборудвани с карбоно-керамични спирачки.