Какви промени са настъпили при SUV купето на BMW
По-ъгловата предна част, по-интелигентен iDrive, по-силен M: С модернизацията BMW X4 и X4 M придобиват свеж вид и технология – понякога дори по безжичен път.
BMW първи се осмелиха да въведат концепцията SUV купе в средния клас. Второто поколение на X4 се появи на пазара през април 2018 г. С Mercedes GLC Coupé и Porsche Macan баварският модел се изправи пред силна конкуренция. Сега BMW прави X4 годен за втората половина на моделния цикъл – технологията и визията се актуализират едновременно със събрата X3.
Актуализации по ефира
В бъдеще новостите дори ще влизат в автомобилите чрез мобилни комуникации: BMW Operating System 7 е готова да получава нови функции по въздуха (over-the-air – OTA). Това може да стане с помощта на SIM картата, инсталирана в колата, или на смартфона. Лазерните светлини с обхват 650 м не могат да се изтеглят, но можете да ги поръчате при закупуването на обновения модел, който ще се произвежда от август в Спартанбърг, САЩ. Бившата екстра от луксозния клас, стартирала в Audi R8 и BMW Серия 7, сега навлиза и в средния клас – или поне в елитния му сегмент.
Фаровете са с десет милиметра по-плоски от преди и стандартно осветяват пътя посредством светодиоди. Задните светлинни блокове също са с нова форма и с LED източници. Предната и задната броня показват повече ръбове, по-големите „бъбреци” с еднокомпонентна рамка демонстрират пораснало самочувствие. Отличителна черта са вертикалните въздушни отвори.
X4 M: от нула до 100 км/ч за 3,8 секунди
Входящите отвори за въздух на също осъвременения X4 M са още по-големи. Те обслужват странично монтирани допълнителни водни охладители и маслени радиатори за двигателя и скоростната кутия. Самият двигател става по-силен, въртящият момент се увеличава с 50 Нм до 650 нютонметра. Според BMW кованият лек колянов вал от M3 с по-ниски въртящи се маси осигурява по-охотно набиране на обороти на редовия шестцилиндров S58. С увеличения въртящ момент X4 става измеримо по-могъщ: Производителят посочва стойност от 3,8 секунди за спринта от нула до 100 – с три десети по-малко от преди. Новият X4 M Competition струва не по-малко от 99 600 евро. Началната цена за цивилните версии на X4 ще започва от 55 000 евро (X4 xDrive 20i). Цените за останалите варианти на X4 все още не са известни.
Заключение
С по-интелигентно информационно-развлекателно оборудване, бивши опции от луксозния клас, като лазерни светлини, и ефирни актуализации SUV купето X4 навлиза във втората половина на своя жизнен цикъл. „Бъбреците” са пораснали, но не са станали толкова големи, колкото при други модели на марката.
Текст: Андреас Оф-Алигер, Холгер Витих (съавтор)
Снимки: BMW