Моделът идва с усъвършенстван дизайн и технологии и нова топверсия за Китай
С усъвършенстван дизайн в областта на предната и задната част, както и с множество иновативни технологии Audi придава на своя флагман A8 допълнителна доза представителност и спортна елегантност. Така марката с четирите пръстена на емблемата допълнително подчертава уверения и прогресивен характер на своята динамична луксозна лимузина. Новите високотехнологични светлини отпред и отзад впечатляват с иновативни функции и обогатяват портфолиото от модерни технологии на A8. Върховият модел на марката предлага модерно и незабравимо изживяване – както за водача, така и за пасажерите.
A8 се появява в моделното портфолио на Audi през 1994 година като наследник на Audi V8 и оттогава поема ролята на флагман на марката в луксозния сегмент. Audi A8 е своеобразна визитна картичка на компанията и символ на нейния престиж. Четвъртата генерация на лимузината, която се подвизава на пазара от 2017 година, за пореден път показа нови висоти по отношение на мощността, визията и оборудването. При представянето на серийния модел A8 показа новата стилистика на марката и до днес e смятан за еталон по много показатели. Висококачественият дизайн в съчетание с иновативните технологии и забележителния комфорт за пътниците на втория ред седалки показват вижданията на Audi за идеалната лимузина от луксозния сегмент. При това лимузината представя впечатляващо съчетание от изключителен комфорт и впечатляваща динамика при шофиране, давайки възможност за постигане на широк аспект от емоции на пътя. Благодарение на прецизността във всеки детайл и множеството иновативни функции, A8 е истинска технологична витрина за постижимото в областта на луксозната и функционална мобилност.
Още повече престиж и самоувереност: екстериорният дизайн
Audi A8 е лимузина, която демонстрира статус и излъчва самоувереност – благодарение на направените промени външността на автомобила е станала още по-репрезентативна, самоуверена и атлетична. Основата на предната решетка Singleframe е станала по-широка, а хромираните й лайстни стават по-големи отдолу нагоре. Страничните въздухоотводи в предната броня са оформени по нов начин, променена е и формата на предните светлини, които са получили характерен контур от външната си част. Модифицираните и талантливо съчетани дизайнерски елементи в предната част на автомобила придават на излъчването повече представителност и увереност, дефинирайки ясно A8 като върхов модел на марката.
Прогресивният характер на лимузината личи особено ясно при поглед към страничната линия на автомобила. Линията на покрива е ниска. Изпънатите линии подчертават дължината на каросерията, широките калници дават визуален израз на серийното наличие на система за перманентно задвижване на четирите колела quattro. Областта на праговете при всички варианти на модела е оформена като жлеб, а наподобяващ на острие детайл затваря самите прагове от долната им страна. В задната част доминират широки хромирани ивици, индивидуализируемата графика на OLED задните светлини, както и сегментираната светлинна лента, свързваща задните фарове. Дифузорният елемент в задната броня е фино акцентиран и с нови хоризонтални елементи. Audi S8 се представя – типично за Audi S модел – с четири внушителни ауспухови накрайника, разположени под нов хоризонтален елемент. Те са сред отличителните стилистични детайли на спортния модел.
Наред с базовото изпълнение на екстериора Audi предлага на своите клиенти опционален хром пакет, както и за първи път за A8 S line екстериорен пакет. Последният придава на предната част по-динамична визия и спомага за по-силно диференциране спрямо базовия модел: излъчването на предната част се подсилва от допълнителните остриета в областта на въздухозаборниците в бронята – видът им е много близък до решението, използвано при S8. Налице е и предлаган като опция пакет „Черно”. Палитрата от цветове за лаковото покритие на A8 включва единайсет различни тона, сред които новите лакове металик Distrikt зелено, Firmament синьо, Manhattan сиво и Ultra синьо. Новост за Audi A8 са петте матови лакови покрития – Daytona сиво, Florett сребристо, Distrikt зелено, Terra сиво и Gletscher бяло. В рамките на програмата за индивидуализация Audi exclusive автомобилът може да бъде боядисан в цвят, избран от клиента.
5,19 метра дълга каросерия
Промените по модела почти не са променили външните размери на флагмана на Audi в сегмента на луксозните лимузини. A8 има междуосие 3,00 метра, дължина на каросерията 5,19 метра, широчина 1,95 метра и височина 1,47 метра. Каросерията на A8 следва конструктивния принцип Audi Space Frame (ASF) – тя се състои от 58 процента алуминиеви компоненти. Пасажерската клетка е направена от горещо формовани стоманени компоненти, допълнена e от ултрависокоякостна задна преграда от подсилен с въглеродни влакна полимерен материал с изключителна устойчивост на усукване. Магнезиевите компоненти по ходовата част допълват олекотяващата концепция. Изключителната здравина на каросерията е гарант за динамично пътно поведение, превъзходен комфорт на возене и впечатляващ акустичен комфорт.
Дигитални Matrix LED-фарове и OLED-задни светлини
Matrix LED-фаровете използват DMD-технология (Digital Micromirror Device). Всяка от светлините разполага с около 1,3 милиона микроогледала, които разделят светлината на микроскопични пиксели. По този начин се постига максимална прецизност при управлението на светлинния поток. Една от новите функции, които позволява тази технология, е ориентиращата светлина на магистрала и осветяването на пътната лента. При тази функция фаровете осигуряват ярък светлинен „килим” пред автомобила, който позволява особено пълноценно осветяване на лентата пред автомобила. Специално при ремонти или ограничена поради други фактори видимост това помага значително да се ориентира къде точно се намира автомобила. При отключване или напускане на автомобила Matrix LED-фаровете изпълняват динамични Coming-Home/Leaving-Home функции. Те могат да се прожектират както на земята, така и пред автомобила.
Усъвършенстваното A8 разполага серийно с дигитални OLED-задни светлини (OLED = organic light emitting diode). При поръчването на автомобила са налични две – при S8 дори три – възможни графики за задните светлини. При избор на режим „dynamic“ от системата Audi drive select задните светлини автоматично превключват в различна графика, която е налична единствено при активиране на въпросния режим.
Дигиталните OLED-задни светлини заедно с асистиращите системи имат и функция за разпознаване на приближаващи обекти зад автомобила: в случай че друг участник в движението приближи до A8 на разстояние под два метра, се осветяват допълнителни OLED-сегменти. Други функции са динамичните мигачи, както и Coming- и Leaving-Home-светлинните инсценировки.
Редуциран до най-същественото: интериорът
Интериорът на A8 разполага на просторна ложа – той предлага изобилие от място и предразполага към релакс. Линиите са хоризонтално ориентирани и подчертават широчината на вътрешното пространство. Езикът на формите остава дискретен. При тъмнина пакетът Амбиентно осветление plus (серийно при Audi design selection и при S8) интериорът бива осветен по особено елегантен начин, а лампите за четене отзад използват Matrix LED-технология.
Асортиментът от седалки и опции за тях е изключително богат при A8 и специално за местата отзад предлага изключителни възможности. Върхът в гамата е седалката с функция за полягане в A8 L, която предлага почти неизброими възможности за настройка и подпора за краката в гърба на мястото до водача. Тази опора позволява седящият отзад да ползва функции за подгряване и дори масаж на ходилата. Към пакета, който включва тази специална седалка, влиза и пневматичен масаж в облегалката с 18 пневматични сфери, електрически реглаж на подглавника, а по желание и допълнителна централна конзола отзад – като опция със сгъваеми масички, 4-зонов климатроник и нови екрани за задните места. Хладилник с минибар е част от гамата на Audi exclusive и допълнително подчертава изключителния комфорт на борда на автомобила.
Изключително високото качество на изработката подчертава манифактурния характер на интериора на A8. Това важи в еднаква степен за прецизната перфорация на кожените тапицерии на седалките, за електрически отварящите се и затварящи декоративни апликации над вентилационните отвори или за фината eстествена кожа, с която са покрити меките възглавнички на седалките. Седалките серийно са с кожена тапицерия Valetta. Като алтернатива се предлага кожа Valcona, която може да бъде поръчана и в новия цвят Cognac кафяво. Новост в гамата е микрофазерният материал Dinamica за вътрешните панели на вратите, който като опция се предлага също за тавана и колонките на покрива.
Характерен за обновеното A8 е също така и изключително богатият избор от конфигурации за интериора. Към тях може да изброим Audi design selection в цвят Pastell сребристо и Interieur S line в черно, Merlot червено или Cognac. Множество пакети кожено оборудване, както и неизчерпаемите възможности за индивидуализация на Audi exclusive допълват гамата на модела. Опционалният Пакет за качество на въздуха включва йонизатор и ароматизатор.
Чувствително и разбиращо: управлението на функциите
MMI touch response-управляващата концепция в Audi A8 залага на два дисплея (10,1“ и 8,6“) и естествено гласово командване. Диалогът със системата в автомобила започва с командата „Hey Audi!“. Изцяло дигиталният Audi virtual cockpit с предлаган като опция Head-up дисплей допълва асортимента от ориентирани около контролни прибори. Благодарение на въпросната технология важни за шофирането данни се прожектират директно в зрителното поле на водача.
Нови решения: навигация и Audi connect
MMI Navigation plus е част от серийното оборудване на преработената версия на Audi A8. Зад системата се крие третото поколение на модулната платформа за инфотейнмънт системи (MIB 3). Серийните Online- и Car-2-X услуги на Audi connect допълват навигационната система. Те са разделени в два пакета: Audi connect Navigation & Infotainment и Audi connect Notruf & Service с Audi connect Remote & Control.
За една модерна атмосфера: нови екрани за задните места
По отношение на хардуера на инфотейнмънт технологиите също не липват атрактивни опции. Новите екрани за пасажерите от втория ред отговарят и на най-високите изисквания. Става дума за два 10,1-инчови екрана с Full-HD-разделителна способност, които са монтирани в гърбовете на предните седалки. Те могат да възпроизвеждат съдържание от външни устройства, както и позволяват стрийминг на аудио и видео от познатите онлайн платформи.
За страстните Hi-Fi-любители е предвидена Bang & Olufsen Advanced Sound System – тя пренася 3D-звук и на задните места в автомобила. Усилвателят с мощност 1920 вата управлява общо 23 високоговорителя, като тези за високите тонове автоматично се подават от арматурното табло. Rear Seat Remote, който е монтиран в задния подлакътник, позволява на пасажерите на втория ред да управляват много от комфортните и инфотейнмънт функциите в автомобила. Управляващите елементи на OLED-сензорния екран са с големи приблизително колкото в смартфон.
Три пакета: асистиращите системи за водача
В преработения Audi A8 на разположение са цели 40 асистиращи системи за подпомагане на водача. Някои от тях, като например Audi pre sense basic и Audi pre sense front – са част от серийното оборудване на автомобила, а останалите са групирани в пакетите „Parking“, „City“ и „Tour“. Пакетът асистиращи системи plus от своя страна обединява тези пакети. Някои от функциите се предлагат и самостоятелно – като например асистента за нощно виждане и системата от камери за наблюдение на периметъра около автомобила. Акцент в пакета „Parking“ е Remote паркинг асистент plus: той позволява автоматично паркиране и отпаркиране на лимузината в напречни и надлъжни места за паркиране. За целта водачът дори не е необходимо да бъде вътре в автомобила.
Пакет асистиращи системи „City“ включва асистент за кръстовища, асистент за напречно движение зад автомобила, предупреждение при напускане на лентата на движение, предупреждение при слизане от автомобила и системата Audi pre sense 360°, която в комбинация с активното окачване позволява повдигане на окачването при опасност от удар.
Особено богат е серийният в Германия Пакет асистиращи системи „Tour“. Централен елемент тук е асистантът за шофиране, който спомага за напречното и надлъжно водене на автомобила. Зад асистиращите системи в Audi A8 се крие централното устройство за управление на асистиращите системи (zFAS), което се грижи за наличието на постоянно обновявана картина за ситуацията около автомобила.
Увереност и ефективност: гамата от двигатели
С общо пет варианта за задвижване обновеният Audi A8 предлага богат избор на своите клиенти. От V6 TFSI- и V6 TDI-двигатели с работен обем три литра, през Plug-in хибридното задвижване TFSI e, което съчетава V6 TFSI-двигател и електромотор, до върховия 4.0 TFSI-двигател. Въпросният се предлага с различни нива на мощност за A8 и S8. Той е с кубатура четири литра, има осем цилиндъра с V-образно разположение и е екипиран с технологията cylinder on demand.
3.0 TFSI при версиите Audi A8 55 TFSI quattro и A8 L 55 TFSI quattro и разполага с 250 кВт (340 к.с.). За Китай има и вариант с 210 кВт (286 к.с.). Между 1370 и 4500 оборота в минута е наличен максимален въртящ момент от 500 Нм. Спринтът от място до 100 километра в час се изпълнява за 5,6 секунди (L: 5,7 секунди).
Във версията си за A8 двигателят 4.0 TFSI генерира 338 кВт (460 к.с.) и 660 Нм максимален въртящ момент, наличен в диапазона между 1850 и 4500 оборота в минута. Този мотор постига наистина динамични показатели: A8 60 TFSI quattro и A8 L 60 TFSI quattro спринтират за едва 4,4 секунди от място до 100 км/ч. Акцент при V8 двигателя е системата cylinder on demand (COD), която при умерен стил на шофиране позволява временно изключване на четири от осемте цилиндъра.
В Audi A8 50 TDI quattro и A8 L 50 TDI quattro работи двигател 3.0 TDI. Въпросният агрегат разполага с 210 кВт (286 к.с.) мощност и 600 Нм максимален въртящ момент. Дизеловият мотор ускорява A8 и A8 L за 5,9 секунди от нула до 100 км/ч и достига 250 км/ч електронно ограничена скорост, по подобие на останалите версии на А8.
Два двигателя, една батерия: Audi A8 с Plug-in хибридно задвижване
Audi A8 60 TFSI e quattro и A8 L 60 TFSI e quattro са Plug-in хибридните варианти (PHEV) в гамата на модела. Този тип задвижване използва двигателя 3.0 TFSI. Монтираната под багажника литиево-йонна батерия има нетен капацитет 14,4 кВтч (бруто - 17,9 кВтч). С 340 кВт (462 к.с.) системна мощност и 700 максимален системен въртящ момент Audi A8 60 TFSI e quattro се ускорява за 4,9 секунди от място до сто километра в час (A8 и A8 L).
Водачът на Plug-in хибридния модел има избор между четири основни режим. „EV“ позволява изцяло електрическо шофиране, „Hybrid“ позволява ефективно комбиниране на двата типа задвижване, „Hold“ служи за съхраняване на наличната към момента енергия в батерията. В режим „Charge” двигателят с вътрешно горене зарежда батерията. При зареждане с кабел мощността на зареждане с променлив ток достига до 7,4 кВт. Собствениците на автомобила, които имат гараж, могат да ползват e-tron компактната зарядна система, а на път на разположение е Mode-3 кабел.
Audi S8 – въодушевяващо представяне във висшия клас
Audi S8 TFSI quattro е спортният флагман на моделното семейство. При него Biturbo V8 двигателят разполага с 420 кВт (571 к.с.) мощност и 800 Нм максимален въртящ момент, наличен между 2050 и 4500 оборота в минута. Класическият спринт от място до 100 километра в час се изпълнява за 3,8 секунди. COD-системата осигурява ефективност и за S8. Клапите в изпускателната уредба по желание правят звука на двигателя по-агресивен. Най-мощният модел в гамата на A8 разполага и с особено богато серийно оборудване. То включва единствена по рода си комбинация от високотехнологични компоненти за ходовата част. Единствено S8 разполага с предикативно активно окачване, спортен диференциал и динамично управление на всички колела. Спортният характер на машината се подчертава от внимателно подбрани отличителни дизайнерски елементи както по екстериора, така и във вътрешността. На пазари като Китай, САЩ, Каната и Южна Корея Audi S8 се продава единствено с дълго междуосно разстояние. Увеличеното междуосие автоматично означава повече комфорт и повече място за пасажерите на втория ред седалки. Всички изброени дотук варианти на задвижване разполагат с технологията мек хибрид (MHEV), която използва 48-волтовата бордна мрежа на A8.
tiptronic, quattro и спортен диференциал: цяла вселена от характеристики
Всички агрегати в Audi A8 се съчетават с бързо е плавно превключваща осемстепенна автоматична предавателна кутия tiptronic. Благодарение на електрическата маслена помпа автоматикът може да превключва предавките и когато двигателят е изключен. Системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro със самоблокиращ централен диференциал е серийна, по желание се предлага спортен диференциал (серийно при S8). При бързо шофиране в завои той разпределя активно предавания между колелата на задния мост въртящ момент, като по този начин прави управляемостта още по-спортна и стабилна.
Прогресивни технологии: ходовата част
Серийното окачване в преработения Audi A8 се откроява с изключително балансиран характер. То съчетава чудесен комфорт и динамична управляемост, а системата за избор на режими Audi drive select позволява целенасочена намеса в характера на автомобила. Пневматичното окачване adaptive air suspension с адаптивни амортисьори е серийно. Друг интересен елемент от серийното оборудване на автомобила е прогресивното управление. По желание се предлага и динамично управление на всички колела. При Audi S8 то е част от серийната екипировка.
Предикативно активно окачване
Ключов акцент при преработеното A8 е предикативното активно окачване. Тази технология позволява всяко от колелата на автомобила да бъде управлявано или разтоварвано поотделно с помощта на електромотор. Предикативното активно окачване на Audi A8 осигурява забележително широк спектър от възможности. В случай че изберете от системата Audi drive select der режим dynamic, ще усетите спортната страна в характера на голямата лимузина. Автомобилът влиза остро в завоите, накланяне почти липсва, а при спиране почти няма „гмуркане” напред. В режим comfort+ пък автомобилът буквално се носи над настилката. Управляващата система на окачването работи заедно с предната камера, като в рамките на възможностите на системата може да подобрява характеристиките на всяко от колелата при преминаване през неравност.
В режим comfort+ има и още една допълнителна функция за накланяне на каросерията в завой, която влияе на напречното ускорение. При навлизане в завой технологията повдига окачването от една страна и го смъква от другата, като автомобилът се накланя с до три градуса в завоя. При скорост на движение между 80 и 130 км/ч и напречно ускорение до 0,4 g на практика е почти невъзможно да усетите завоите по пътя. При шофиране в праволинейна посока в режим comfort+ предикативното активно окачване се грижи и за минимизиране на надлъжните поклащания на каросерията. За комфортно качване и слизане каросерията автоматично се повдига с 50 милиметра.
Гамата от колела за преработения Audi A8 включва варианти с диаметър от 18 до 21 цола и включва шест нови дизайна от Audi и Audi Sport. При топверсиите и при Audi S8 Audi по желание предлага монтиране на керамични спирачни дискове.
A8 L Horch: специално за китайския пазар
При Audi A8 L Horch – топверсията за китайския пазар, дължината на автомобила достига до 5,45 метра, което е с допълнителни 13 сантиметра повече спрямо A8 L. Интериорът се откроява с кръстосани шевове, допълнително лого на меките възглавнички, както и дебели стелки в задната част на интериора. Екстериорът се откроява с променена решетка Singleframe с вертикални ламели.
Моделът има и допълнителни хромирани елементи като например корпуси на страничните оглелада, специфична графика на задните светлини, голям панорамен покрив, специални емблеми, плакет Horch на задните колони, „H-корона“ дизайн на джантите и разширено оборудване, включващо серийно задна седалка с функция за полягане. За първи път в D-сегмента моделът предлага на своите китайски клиенти и възможност за поръчване на двуцветно изпълнение на лаковото покритие.
Възможни са три цветови комбинации, които се изработват на ръка: Mythos черно и Florett сребристо, Florett сребристо и Mythos черно, както и Firmament синьо и Ultra синьо. Първият от споменатите два цвята се използва за долната част на каросерията, тоест под така наречената от Audi „торнадо-линия”. По този начин Audi A8 L Horch още повече засилва имиджа на Audi като производител на прогресивни луксозни лимузини с максимално ориентиране към желанията на клиента.
A8 L Security: високо ниво на защита с Mild-Hybrid-технология
Клиентите на преработеното A8 могат да поръчат и още една специална версия от Audi. Тук става дума за бронираната модификация с висока степен на защита A8 L Security, която се задвижва от Biturbo V8 с 420 кВт (571 к.с.). За ефективността на бронираната лимузина се грижи технология мек хибрид (MHEV), която използва 48-волтовата бордна мрежа.
Базова цена и условия за доставка
Новият A8 може да бъде поръчан в дилърската мрежа на марката в България с доставка в нормален времеви диапазон. В България началната цена на A8 е 197 947 лв. с ДДС. A8 60 TFSI e quattro започва от 223 281 лв. с ДДС, а S8 – от 272 532 лв. с ДДС.