Марката представи модификация със задно предаване на второто поколение на обновения R8
Audi представи модификация със задвижване на задните колела на обновеното второ поколение на суперавтомобила R8, който се оказва по-лек и по-евтин от версията с двойно предаване. Новият автомобил дебютира както под формата на купе, така и на роудстър (Spyder).
Масата на купето Audi R8 RWD е 1595 кг е с 65 кг по-лека от суперавтомобила със задвижване на всички колела. Що се отнася до кабриолета, теглото му намалява с 55 кг - до 1695 кг. Автомобилите, оборудвани с 5,2-литров V10 атмосферен двигател развиват 540 к.с. и 540 Нм въртящ момент – или с 30 к.с. и 20 Нм по-малко от стандартните quattro-модификации.
Двигателят работи в тандем със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя и диференциал с механично заключване. Купето ускорява до 100 км/ч за 3,7 сек, а максималната му скорост е 320 км/ч. Spyder ускорява до 100 км/ч с 0,1 сек по-бавно, а максималната му скорост е 318 км/ч.
В Германия цените за Audi R8 RWD започват от 144 хил. евро, докато кабриолетът Audi R8 RWD ще струва най-малко 157 хил. евро. И в двата случая цените са с 22 хил. евро по-евтини от суперавтомобилите със задвижване на всички колела.
Тиражът на новия модел няма да бъде лимитиран, както беше случаят с версията със задно задвижване на досегашния суперавтомобил. Известно е, че партидата на такива автомобили беше ограничена до 999 екземпляра.