Продажбите в Европа стартират по-късно тази година, цената в Германия е 9990 евро
Европейският модел Ford Ka + с пет врати преживя обновяване, което засегна както дизайна, така и техническата част. Освен това в гамата на градския автомобил е добавен високопроходим вариант Ka + Active (това е втората Active версия след Fiesta, а такива модификации ще се множат). Между другото, Ford още през 2016 г. опита подобна техника за бразилския модел-роднинския Ka Trail, а от тази година псевдокросоувърът може да бъде купен и в Европа.
От стандартния модел Ka + Active се отличава не само в пластмасовите защитни елементи по каросерията и декоративните пластини на броните, но и с просвета от 23 мм.
Външните промени на Ka + Active включват 15-инчови лети джанти с оригинален дизайн, релси на покрива и нов бронзов металик Canyon Ridge.
Освен увеличаване на пътния просвет вариантът Active се отличава с разширена следа, пренастроено сервоуправление, хидравлични амортисьори, активна система против преобръщане и място за багаж, разчетено на покрива.
Обичайният Ka + е променен отвън. Той вече притежава нова радиаторна решетка, както и модифицирана броня с големи хромирани C-образни вложки в краищата.
От Ford смятат, че Active е топ нивото на оборудването, базовият Ka + е оборудван с електрически огледала, ограничител на скоростта, централно заключване и асистент при потегляне под наклон. Има и мини електронна стабилизираща система, шест въздушни възглавници и контрол на налягането в гумите. Като опции се предлагат сензори за светлина и дъжд, климатичен контрол, отопляеми предни седалки и предно стъкло, задни сензори за паркиране.
Отзад освен бронята е променена формата на белите секции на мигачите.
Преди това Ka + в Европа предлагаше единствено с четирицилиндров бензин Duratec 1,2 двигател с мощност 70 и 85 к.с. Сега той е пратен в пенсия. Вместо това в най-достъпния си модел Ford представя нов три цилиндров 1,2 Ti-VCT двигател. Той се предлага с две версии мощността със същите 70 и 85 к.с.
Обновеният Ka + получава мултимедиен комплекс Sync 3 с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, цветен сензорен екран 6,5 инча (тук е показан вариантът Active). Другата иновация е бутонът за стартиране на двигателя.
Новият двигател използва общата архитектура от наскоро появилия се турбо 1,5 EcoBoost агрегат от Fiesta ST. От предшественика си със същия работен обем агрегатът се различава не само с броя на цилиндрите. В диапазона от 1000 до 3000 об/мин генерира 10% по-голям въртящ момент. И е средно с 4% по-икономичен, твърди производителят.
В интериора на версията Active са налице оригинални прагове на вратите и гумени постелки в салона и багажника, волан, обвит с кожа в цвят Sienna Brown с цветни шевове, както и декоративни шевове на тапицерията на седалките.
В допълнение, както при обичайния Ка + с пет врати, така и Ка + Active клиентите вече имат на разположение дизелов 1,5 TDCi (95 к.с., 215 Нм) със система Smart Regenerative Charging (която избирателно активира генератора при движение по инерция или спиране, за да се намали разхода на гориво). Според предварителните оценки хечбекът ще отделя само 99 г/км въглероден диоксид.
Хечбекът Ka + с пет врати вече може да се отворя с бутон отзад, в допълнение в салона съществува и клавиш.
Двата двигателя работят в комбинация с усъвършенствана петстепенна механична предавателна кутия, при която са намалени загубите от триенето. За двата мотора системата Start-Stop е стандартна. Задвижването, както и преди, е предно. Продажбите в Европа на обновения модел с пет врати ще стартират по-късно тази година. Цената в Германия ще бъде от 9990 евро. От края на 2016 г. компанията е продала над 61 000 автомобила Ford Ka +. Добавянето на версията Active и дизеловия мотор определено ще повиши темпа на продажбите.