Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Обновеният Lexus ES се фокусира върху безопасността

19.04.2021 11:20

Интериорът получава нова мултимедийна система със сензорен дисплей и нови тапицерии

Седмото поколение на Lexus ES, създадено през 2018 г., се появи на автомобилното изложение в Шанхай в преработен вид. Външните корекции засягат предната част и джантите (появяват се нови версии от 17 до 19 инча), интериорът получава нова мултимедийна система със сензорен дисплей и нови версии на тапицерията, а инженерите са обърнали внимание най-голямо внимание на шасито с цел допълнително укрепване на връзката между автомобила  и шофьора.

Върху решетката има рисунка под формата на армия от L-образни елементи. Фаровете са променени или както в първоначалните конфигурации ("монокулари"), така и в по-старите. Последната получава трилъчеви адаптивни единици с въртящи се огледала BladeScan AHS, подобни на тези, представени на El-Es и Er-X.

Повишена е твърдостта на силовите опори в задното многозвенно окачване, което получава конструкция от двоен метален лист вместо от единичен. Това осигурява по-стабилно поведение на автомобила при внезапна смяна на лентите.

По-специално, при версията F Sport, адаптивното окачване AVS е представено с нови соленоиди, които управляват клапаните в амортисьорите. То има разширен диапазон на регулиране на силата на съпротивление и осигурява бърза реакция дори при слаби вибрации. Това подобрява кормилната реакция на седана, като същевременно повишава комфорта.

Новият централен екран е разположен на 100 мм по-близо до водача от предишния и е завъртян към него с пет градуса. Интериорните цветови опции са нови версии: Mauve Taupe, Sumi Black и Dark Brown, а в декорацията е използван орех.

Всички версии са с подобрени спирачки. Дизайнът на главния спирачен цилиндър е променен, което позволява да се намали скоростта на празен ход на педала. Твърдостта на закрепването на педала на спирачката е увеличена и самата тя получава удължена облицовка. При хибридната модификация настройките на спирачките са коригирани за по-точен и разбираем контрол на отрицателното ускорение.

Отзад дизайнът е запазен. Няма промени в мощността на  двигателя. Арсеналът включва бензинови двигатели 2,0 (150 к.с., 192 Нм), 2,5 (200 к.с., 243 Нм), V6 3,5 (249, 250 или 302 к.с., 356 Нм, мощността зависи от пазара) и хибридната вариация, базирана на 2,5 агрегат с комбинирана мощност от 218 к.с. Цветовете Sonic Iridium и Sonic Chrome са добавени към палитрата на Каросерията .

Седанът има подобрена версия на Lexus Safety System + комплекс за безопасност. Тя добавя асистент за аварийно маневриране, подобрени са цифровото огледало за обратно виждане и камерите за страничен изглед, което подобрява качеството на изображението денем и нощем. Системата за контрол на ускоряването с ниска скорост помага да се избегне неволно ускоряване при грешно натискане на педала на газта, а има и блокиращо устройство за ускоряване  пред препятствие (например на паркинг).

Лентата се разпознава по-добре и централното поддържане вече е по-гладко. Споменатите в началото светлиние, работещи на принципа на скенер (въртящи се огледала и бързо превключващи се светодиоди) позволяват ясно да бъдат видяни пешеходците и пътя, но предотвратяват заслепяването на съседите в трафика  и идващите шофьори. В допълнение, динамичният круиз контрол се е научил да забавя предварително пред извити участъци от пътя.

Системата за сигурност все още разчита на монокулярна камера и радар с милиметрови вълни, но тяхното представяне е подобрено, което разширява обхвата на реакция на автомобили, велосипедисти и пешеходци, при условия на слаба осветеност, при завиване на кръстовища.

Редица функции в седана се предлагат само на определени пазари. Например в Япония Lexus ES може да спре при извънредна ситуация, ако водачът не предприеме никакви действия дълго време, докато шофира с автопилот. Електрониката смята, че той е заспал или се е почувствал зле, плавно спира автомобила  в платното, включва аварийната лента , отваря вратите и извиква линейка през мрежата за първа помощ HELPNET. А в Китай ES може да се използва смартфон като ключ. Ако телефонът се загуби, тази функция може лесно да бъде блокирана дистанционно.

Коментари
comments powered by Disqus