Флагманският модел ще стартира в Европа през юли, цените все още не са обявени
Mercedes-Benz представи през 2013 новата S-класа. Сега пред нас е обновеният модел от серията W222, който ще стъпи на пазара през тази година и след цялостно обновление отпразнува световната си премиера на автомобилното изложение в Шанхай.
Това всъщност не е нов Mercedes-Benz S-класа, който дебютира на автомобилното изложение в Шанхай, но при всички случаи е изцяло обновен. Промените включват нова гама двигатели с функции за автономно шофиране, включително по-голям комфорт и уелнес в интериора. Ние вече сме на борда на новата S-класа на Mercedes=
Обикновено при една нова появ, винаги се говори така: автомобила е с много по-спортно излъчване. Толкова много атлетизъм, колкото обещава автомобилният бранш, няма в цялата Бундеслига. Но при S-класата е по-различно. Тя не се предлага изключително и само като спортен модел, поне не в презентациите. Защото, както подобава на един флагман, той говори сам за себе си. Защото заемайки мястото на шофьора и хващайки трилъчевия волан с нов дизайн, човек се чувства като пилот на спортен автомобил в стил Maybach. Кокпитът изглежда като че ли плътно обгражда водача, бе да го притеснява. Има толкова място, колкото е необходимо. Mercedes е конфигурирал инструментариума в невероятен порядък, който гарантира много удобно управление. Видимостта е изключително добра. Само размерът на задното стъкло е твърде малък, но в замяна на това 360-градусовата камера изцяло покрива наблюдението.
Но това, че отпред е изключително атлетичен, не пречи отзад да се открива друг свят. Пространството наподобява заседателна зала - както напред, така и нагоре. Широчината на централния подлакътник буквално отдалечава седящият отстрани пътник. Отново един чудесен детайл, когато светлините за четене се активират, те не се включват и изключват дразнещо, те просто плавно преливат в желаната интензивност.
Обновеният Mercedes S-класа с нови LED фарове
Дизайнът на луксозния лайнер се променя маргинално. Най-голямата промяна откриваме в предната част. Всички модели са оборудвани с нови обшивки на радиаторите, които в зависимост от двигателите имат различни по форма ламели и вертикални прегради. Нови са също така и мултилъчевите LED фарове, със забележителните три LED ленти за дневни светлини. Тази система позволява на водача да шофира постоянно на дълги светлини, при което, в зависимост от трафика, отделни LED единици биват изключвани, благодарение на което се избягва заслепяването на насрещно движещите се. Освен това системата позволява да се идентифицират движещите се по банкета пешеходци или животни. Предните и задните брони също са претърпели модификация.
Нова е също така и предната броня с подчертани въздушни отвори. Новите задни светлини с кристалната си визия грабват окото, както и новата задна престилка с видимо интегрирани накрайници на ауспусите.
Нов волан, нов тъчпад
Докато модернизирането не е променило почти нищо в екстериора на Mercedes S-класа, инженерите на Mercedes и дизайнерите са хвърлили максимум усилия при конфигуриране на интериора. Двата нови дисплея с висока разделителна способност, всеки с диагонал от 12,3 инча визуално се сливат под общия стъклен капак на Widescreen кокпит, като по този начин се подчертава хоризонталната ориентация на интериорния дизайн, защото рамката липсва. Освен това водачите ще могат да управляват всички функции на системата, чрез сензорните повърхности на трилъчевия волан в нов дизайн. Той функционира интуитивно и лесно, както подчертава директорът по развойнато дейност на Daimler - Оле Калениус. Наред с това, инфотейнмънт системата се управлява посредством контролера на сензорния екран, разположен на централната конзола или чрез гласово управление. Управлението на темпомата също е ново, директно от елементите върху волана.
Нова е също така и управлението - Energizing, на различните системи за комфорт, които са свързани в мрежа. Това управление предлага специални функции на климатичната система (включително ароматизиране), на седалките (отопление, вентилация, масаж), подово отопление, осветление и музикално оформление, което позволява в зависимост от настроението или нуждата на клиента, дори и специална уелнес програма. По този начин, например в режим Vitality, интериорът на S-класата е в преливащо наситено червено и песни с по-бързи ритми, докато режим Joy със слънчевите си жълти акценти създава весело настроение.
Гамата двигатели също е претърпяла ревизиране след фейслифта на Mercedes S-класа. Четирилитровият битурбо V8 с деактивиране на цилиндри генерира в S 560 4-Matic 469 к.с. и 700 Нм. А в S 63 AMG 4-Matic четири-литровият V8 битурбо с 612 к.с. е изместил стария 5,5-литров осемцилиндров. Деветстепенната автоматична трансмисия е нова в AMG S-класа. S65 си остава топ модел с 630 к.с. и 1000 Нм. Нов шестцилиндров дизелов двигател, съответно с 286 к.с. и 600 Нм и 340 к.с. и 700 Нм, дебютира в моделите S 350 d 4Matic и S 400 d 4Matic.
Нов шестцилиндров с допълнителен електрически компресор за Mercedes S-класа
Нови са също така и редовите шестцилиндрови бензинови двигатели, които наред с традиционните турбокомпресори с интегриран стартер генератор имат също така и електрически задвижващ се компресор, както и плъгин хибрид с приблизително 50 км пробег само на електричество. За първи път се въвежда 48- волтова електрическа система и стартерни генератори, които заменят конвенционалното динамо и стартер. Mercedes обещава бензиновия да генерира 408 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент.
Асистиращите системи могат много повече
Новият Mercedes S-класа ще стартира и с много нови функции на асистиращите системи, които разполагат с подобрена система от камери и радари, които позволяват на новата S-класа да обхване до 250 метра напред, което позволява значително по-добър мониторинг на трафика. Новите функции включват, асистент поддържащ активно отстояние и помощ в управлението. При навлизане в завой, в кръгово или кръстовище, скоростта автоматично се регулира. Системата се управлява от данни на камерите и навигацията. Асистентът за отстояние работи в диапазон на скоростта от 0 до максимум 210 км/ч, като поддържа не само разстоянието до предния автомобил, но също така може да се движи автономно и извън магистралата.
Ревизиран е и активният асистент за промяна лентата на движение, което позволява само с едно докосване на лоста за мигачи, S-класата веднага да смени лентата на движение, ако съседната лента е свободна.
Новият пакет включва следните функции за подпомагане:
• Активният асистент за спазване на дистанция Distronic използва много повече картографски и навигационни данни и може да поддържа дистанция при най-различни ситуации, като едновременно с това настройва скоростта според случая.
• Асистентът за управление е видимо ревизиран с което напълно отговаря на нуждите на потребителите.
• Подобрен е и активният помощник за смяна лентата на движение. Сега е необходимо, само едно леко докосване на лоста за мигачи, за да се смени лентата на движение. Това става в рамките на следващите десет секунди, разбира се, със съответните показания на дисплея на арматурното табло, ако сензорите не са регистрирали превозни средства в съответната зона за сигурност.
• Асистентът за аварийно спиране активира спирачките на автомобила по време на шофиране само тогава, когато системата установи, че водачът продължително време не участва активно в управлението.
• Шофиране в задръстване: По време на задръстване на магистралите и подобни пътища, Stop&Go активира спиране до 30 секунди, след което S-класата автоматично рестартира движението (в комбинация с активния паркинг асистент).
• Асистент за пътни знаци: чрез разпознаване на знаците и информацията от дигиталната карта на навигационната система за ограничение на скоростта, биват показвани евентуално възможни изпреварвания по актуалния маршрут. Скоростта на движение се настройва спрямо разрешената максимална скорост. При извършване на необходимата настройка от страна на водача, оптични/ оптично-звукови сигнали алармират за превишаване на разрешената скорост. Забранителните знаци също биват разпознавани. Не на последно място следва предупреждението при регистрирани лица, в областта на пешеходните пътеки.
• Асистентът за дистанционно паркиране позволява на шофьора да управлява дистанционно автомобила отвън, където е възможно лесно качване и слизане, в тесни пространства за паркиране или гаражи през смартфона си. По този начин автомобила позволява да бъде паркиран напред и назад в надлъжните и перпендикулярни паркоместа. Например, ако автомобилът е бил паркиран назад, в режим Explore, автомобилът може да се маневрира напред или назад до петнадесет метра, при което с леки кормилни маневри ще бъдат преодолени регистрираните препятствия.
• Контролът на шасито Magic Body е допълнен с функция спиране. Камерите регистрират не само наближаващи неравности, но също така и завои, при което накланят каросерията до 2,65 градуса към вътрешната страна на завоя.
Новата S-класа ще стартира на европейските пазари през юли, цените все още не са обявени.