Съществени промени по новаторския кросоувър на Nissan трябва да задържат интереса към нестандартния японски модел.
Когато се появи преди малко повече от три години, Nissan Juke използва иновацията, за да създаде един нов пазарен сегмент. Точно както Nissan Qashqai създаде оригиналния кросоувър пазар, Juke използва смел дизайн и модерна технология, за да предостави нови възможности в по-компактен кросоувър пакет.
Комбинацията на Juke от строго индивидуален стил, силна динамика на управление и изискано интериорно оборудване му позволи да щурмува от нула до 420 000 продажби за по-малко от 40 месеца, засенчвайки лесно конкурентите си.
Сега, следвайки установената практика на постоянно развитие на Nissan, идва следващата глава в историята Juke. Утвърждавайки се като оригиналния, изпъкващ модел в растящия пазар на малките кросоувъри с премиум стил и изисканост, новият Juke е готов да затвърди властта си върху сегмента, който сам създаде.
Признат вече като трендсетър на дизайна, новият Juke се възползва от серия дизайнерски подобрения, нови двигатели, ново оборудване и широко-обхватна програма за персонализация.
Сред промените са новия дизайн на предната и задната част с поставяне на по-голям акцент върху премиум изтънчеността и спортния дизайн; нов 1,2-литров турбо двигател с по-висока производителност, икономия и ниски емисии; преработен 1,6-литров DIG -T двигател; подобрено задвижване на четирите колела с Torque Vectoring System; нови алуминиеви джанти; съвременно оборудване, включително нова аудио системата, последно поколение NissanConnect водач-автомобил интерфейс, Nissan Safety Shield, Dynamic Control система на Nissan плюс възможност за нов, отварящ се стъклен покрив.
Промени в багажника са увеличили обема с 25% при версиите с две задвижващи колела. Собственикът на Juke ще има още по-голяма възможност да подчертае собствената си индивидуалност чрез Juke. На разположение са гама от нови цветове и интериорни теми, както и редица пакети за персонализация.
Но голямата Nismo новина е предварителната премиера на екстремния нов Juke NISMO RS, модел с по-голяма мощност (218 к.с./160 kW), подобрени спирачки, по-здраво купе и диференциал с ограничено приплъзване за версиите с две задвижващи колела.
Промените и допълненията в гамата ще ускорят растежа на втория най-популярен модел на Nissan в Европа, което ще му помогне да подражава на забележителните постижения на големия му брат Qashqai.
Juke е най-продаваният модел в премиум В-сегмента, изпреварвайки всички преки конкуренти, включително и тези от най-добрите германски марки. И не само базовите модели бяха тези, които помогнаха на Juke да се изкачи до върха: най-продаваният двигател към днешна дата е бил 1,6-литров бензинов агрегат, докато на топ нивото Tеkna се падат над една трета от всички продажби.
Купувачите бяха привлечени и от силната гама специални версии - по-специално моделите Shiro и усъвършенствания n-tec - както и лимитираните серии Kuro и Ministry оf Sound, докато спортно ориентираният Nismo добави тръпката към шофирането, както и доразшири гамата.
По пътя си до общо 420 000 продажби, Juke постигна 135 000 продажби през 2013, като популярността му ще се увеличи с представянето на новата версия. Всички модели Juke, продавани в Европа, са произведени в Европа, във високо-продуктивния завод на Nissan в Съндерланд, Великобритания, където са необходими три смени на ден, за да се отговори на търсенето.
Същественото за Nissan е, че Juke привлече огромен брой нови за марката купувачи. До 85% от продажбите бяха на клиенти, които за пръв път избират Nissan, превръщайки го не само в най-завоевателния модел в гамата на Nissan, но и в модел, който спокойно превъзхожда средното за В-сегмента, като повечето от тези клиенти намаляват размера, слизайки от по-големи автомобили.
"Ние изумихме индустрията с Qashqai, оригиналният кросоувър, и го направихме отново с Juke. Ако не друго, Juke е дори по-дързък и по-различен от Qashqai, харесвайки се на по-млада публика.
"Промените, които направихме на новия Juke, ще разширят това привличане още повече, за да бетонират позицията на Nissan като водеща марка на пазара на кросоувъри", каза Гийом Картие, старши вицепрезидент „Продажби и маркетинг“ за Nissan в Европа.