В двигателната гама влиза 1,6-литров агрегат от гамата Smartstream с две нива на мощността
През юни седанът и комбито Hyundai i40 претърпяха леко обновяване в Корея, която се състои главно в радиаторната решетка. Отсега нататък i40 в Европа ще изглежда по същия начин, но с това промяната не е приключила . Заради новите екологични норми дизеловият 1,7 CRDi е отстранен от двигателната гама, който по-рано бе свързан с моделите Hyundai Tucson и Kia Sportage. Неговото място е заето от 1,6-литровия агрегат от гамата Smartstream с две нива на мощността: 115 к.с., 280 Нм (шестстепенна механична трансмисия) и 136 к.с., 320 Нм (механична или седемстепенна роботизирана предавателна кутия. Бензиновият мотор 1,6 GDI (135 к.с., 165 Нм) остава на служба. За 2-литровите двигатели не се чува нищо.
Преди промяната интериорът беше черен или бежов. Сега има комбинация от черно и сиво, допълнена с оранжеви или червени акценти. Новата пластмаса в основата на арматурното табло като текстурата трябва да прилича на метална решетка.
Сигурността на i40 е подобрена благодарение на новия комплекс Hyundai SmartSense със система за предотвратяване на ударк FCA, която работи на три етапа. Първо, тя предупреждава шофьора визуално и със звук, после започва да забавя, а след това, ако ситуацията е критична, спира автомобила с цялата си сила.
Вече отбелязахме, че в Европа продажбите на Hyundai i40 в Европа са почти символични: 7702 нови регистрации за осемте месеца на 2018 при цена от 31 250 евро. И вместо да пратят модела за скрап, корейците подготвят ново поколение. Известно е, че на някои пазари седанът i40 се продава като Sonata.