През 2013 г. в Китай са продадени 403 640 автомобила, а миналата година това число е 50 738
В Европа Ford Focus все още държи второто място в сегмента, въпреки че търсенето е спаднало с 34% през първите шест месеца на 2020 г. Но ако това може да се отдаде на времето за коронавирус, тогава в Китай спадът в търсенето не е свързан с пандемията. През 2013 г. в Поднебесната империя са продадени 403 640 автомобила, а миналата година това число е 50 738. Има ли нужда от сериозна промяна? Да, но Ford решиа да се ограничr до малък фейслифт. Първата промяна на решетката, фаровете и броните e при крос-комбито Focus Travel, сега основните версии на седана и хечбека имат тези подробности. Но модификациите с пакет ST-Line и крос-хечбека Focus Active запават същия вид.
Производството на обновения Focus в Китай вече започна в съвместното предприятие Ford Changan. Продажбите ще стартират преди края на годината, а цените, в зависимост от типа на каросерията и оборудването, варират от 108 800 до 153 800 юана (13 000 евро до 19 700 евро).
Трицилиндровият двигател 1,5 без турбокомпресор е инсталиран само на седана, а крос-версията е оборудвани с турбо вариант на същия агрегат, без алтернатива. Времето за ускоряване до 100 км/ч е в диапазона от 12,7 до 8,9 сек, а максималната скорост е от 191 до 215 км/ч.
След актуализацията китайският Focus е с променени довършителните материали, включително декоративни елементи на предния панел. Виртуалното табло отстъпва по размер на това на европейските колеги - 8 инча спрямо 12,3.
Интериорът е актуализиран за всички версии на Focus. Мястото на досегашния осеминчов централен дисплей е заето от 12,3-инчов широкоекранен дисплей, под който вече няма никакви бутони за управление на звука. Блокът за управление на климатика също е променен (еднозонов вместо предишния двузонов) и в списъка с оборудване се появява виртуално арматурно табло. Тук приключват промените - те не засягат нито шасито, нито агрегатите. В двигателната гама бензиновият 1,5 остана в две версии - атмосферен (122 к.с., 153 Нм) и турбо (174 к.с., 243 Нм). Освен това в първия случай агрегатът работи в тандем с шестстепенна механична или автоматична, а във втория - само с осемстепенна автоматична трансмисия.