Италианците извлекоха поуки от многобройните състезания на Формула 1 и GT3
Портфолиото на Ferrari беше обогатено с един хипереавтомобил - Ferrari FXX K, предназначен за отбран кръг фенове. За улично движение? Грешка. За да увеличи максимално удоволствието на пистата, FXX K сега стартира и като Evo версия.
Ferrari извлече поуки от многобройните състезания на Формула 1 и GT3 и ги обедини в лимитирано и извънредно издание Hypercar Ferrari FXX K Evo. И какво всъщност е научил италианският производител на спортни автомобили в състезателната си кариера? Накратко: Нуждае се от повече натиск, от нова настройка на окачването, нов волан и по-голям екран в пилотската кабина.
С помощта на огромен фиксиран заден спойлер, вортекс генератори, гуми и въздухозаборници, FXX K Evo постига 75% по-висок притискателен коефициент в сравнение с LaFerrari. В цифри това означава, че при 200 км/ч състезателят бива притискан към асфалта с 640 килограма, а при максималната скорост килограмите на натиска са вече 830. Кърмата беше адаптирана в сътрудничество с дизайнерския център на Ferrari и настроена спрямо променените въздушни течения, както и шасито. В пилотската кабина пилотът има на разположение нов волан, заимстван от Формула 1, в който е интегрирано и управлението за системата KERS. Ferrari залага на по-голяма ергономичност. Наред с тези подобрения, информационният екран отдясно на водача вече е с размери 6,5 инча, чийто размер осигурява по-лесно разчитане. Той предоставя информация за времето на обиколката и различните параметри на превозното средство.
Първите изяви на супер спортния автомобил са планирани през следващия сезон на серия XX 2018/2019, между март и октомври. Ако вече притежавате Ferrari FXX K и сега си мислите: "По дяволите, ех колко много ми харесва Evo, но за съжаление нямам място за втори автомобил в гаража", това не е проблем. Evo не се предлага само като автомобил, но и ъпгрейд на съществуващия вече FXX К. Вие така или иначе вече имате Ferrari в гаража си, което може да обновите, ако пожелаете.
Ferrari LaFerrari XX с отлично време
Въпреки че е изкушаващо, веднага възниква въпросът защо Ferrari FXX K няма да участва в състезания на клиентите и никога няма да се конкурира на пистата. Още през април 2015 нашият ловец на прототипи улови модела на пистата Нюрбургринг и измериха лично 6:35 минути. След известно време Ferrari FXX K се появи на отсечката към пистата Fiorano – определено с по-лек камуфлаж и дори с привличащи погледа спойлери.
Невъзпрепятстван от състезателни регламенти или изисквания за хомологация, през следващите две години Ferrari ще проведе тестова програма, между другото с тестови пилоти на клиентите. Клиентите за теста могат да си купят Ferrari FXX K. Сериозните 2,5 млн. плюс данъци са изписани на касовия бон, като се има предвид, че само 40 екземпляра ще бъдат произведени. Подбраният клиентски кръг ще може да очаква ново преживяване зад волана, защото във Ferrari FXX K тупти 6,3-литров V12 двигател с мощност от 860 к.с. и електромотор с мощност 190 к.с.. Тъй като системната мощност възлиза на внушителните 1050 к.с. и максимален въртящ момент от 900 Нм. Нов разпределителен вал, както и ново конфигурирани всмукателни тръби и модифицирана изпускателна система без заглушител допринасят за увеличението на мощността.
Разбира се, на борда има модифициран KERS, който водачът може да настрои чрез специална програма Manettino на централната конзола. Четири режима на управление : Qualify за пълна мощност при малко обиколки, Long Run за оптимално разгръщане на мощността, Manual Boost за най-високия възможен въртящ момент и Fast Charge за бързо зареждане на батерията.
Новият пилот на Ferrari - Себастиан Фетел, вече имаше възможността лично да се убеди в качествата на Ferrari FXX K. По време на фотосесия четирикратният световен шампион на Формула 1 изстреля състезателя по пистата Fiorano. Видимо Фетел се забавлявал при излизане.
Ferrari FXX K с модифицирана аеродинамика
Визуално, Ferrari FXX K наподобява на LaFerrari и стъпва с двоен спойлер и голям сплитер с отвор в средата. Този фронтален дизайн с различни елементи, заедно с новия дизайн на страничните прагове трябва да подобри аеродинамиката, най-вече под автомобила и ефективността.
Задната част на Ferrari също е с по-добра аеродинамика. Кърмата е по-висока, а подвижният спойлер излиза встрани до 60 мм. Вертикалната перка и две малки криле поемат въздушния поток. Тази система оптимизира подемната сила и позволява монтирането на заден дифузор с голям обем за освобождаване на въздух отдолу под автомобила. В резултат на аеродинамичната конфигурация се достига до 50% по-добра подемна сила при настройката за ниско въздушно съпротивление, 30% повече при една още по-агресивна конфигурация на подемната сила, което отговаря на 540 кг при 200 км/ч.
Гумите Pirelli със сензори за надлъжно, странично и радиално ускорение, както и за температура и налягане на въздуха допринасят за допълнително подобряване динамиката на движение. Благодарение на тези сензори системата за контрол на сцеплението получава важни данни. Освен това пилотът чрез Manettino с помощта на петте настройки може да влияе на Diff Diiferential, F1 Trac- тракшън контрол, като и Racing SSC (Side Slip Angle Control) и ABS.
Ferrari FXX K
Максимална мощност: 1050 к.с.
Максимален въртящ момент: > 900 Нм
Максимална мощност V12: 860 к.с. при 9200 об/мин
Максимално обороти: 9250 об/мин
Максимален въртящ момент V12: 140 kW (190 к.с.)
Двигател/тип: 65 Grad V12
диаметър/ ход 94 x 75,2 мм
Общ обем на цилиндрите: 6262 куб. см
Специфична мощност: 137 к.с./л
Дължина: 4896 мм
Широчина: 2051 мм
Височина: 1116 мм
Междуосие: 2650 мм