Премиерата на всъдехода е през 2017, а на пазара новият модел ще стъпи 2018
Mercedes ревизира из основи G-класа. Най-голямата новина е по-широката с десет сантиметра каросерия. Премиерата е през 2017, а на пазара новият модел ще стъпи 2018. Ние разполагаме с най-новите снимки на прототипа и на AMG модела.
Още за моделната 2016, Mercedes ревизира из основи G-класата, включително и двигателите са нови. Да, той наистина буквално дебелее, G расте на широчина, както потвърждават нашите първи снимки на прототипа.
Mercedes G 2018 става с 10 см по-широк
Това че Mercedes G става по-широк, стана ясно още преди няколко години, всъщност ставаше дума за един напълно нов модел с изцяло по-модерна визия. Но преди всичко имайки предвид огромните и изключително доходоносни продажби на сегашната G-класа, Mercedes не показва отклонение от градената близо 40 години класическа концепция.
В тази почтена възраст обаче има един аргументиран проблем, защото до ден-днешен Mercedes G се базира в основната си форма на военен автомобил от 1970. Промяната през годините към все по-луксозен и пищен интериор е довела до това, че култовият вседеход разполага с все по-малко пространство в интериора. Особено предвид факта, че по-голямата част от клиентите броят над 100 000 евро, за да се сдобият със собствен G.
Но разширяването не само, че ще осигури повече вътрешно пространство, то гарантира също така и по-широка следа, за да се компенсира недостатъка на втория номер от старата G-концепция: Защото първоначално G никога не е бил предназначен да лети по магистралата с невероятните 630 к.с. и 230 км/ч, както сегашният G 65 AMG, който през годините все повече изоставаше особено по отношение „динамиката“ в завоите. Това биваше компенсирано с драстично ESP препрограмиране, така, че „кубът” да стане изключително динамичен в завоите и след последния фейслифт да стане малко по-пъргав.
Прототипът Mercedes G-класа
Още от първите снимки на новия прототип става ясно, че "нещо не е както трябва". Определено доста по-як, както изглежда силно замаскирания Mercedes G, той наподобява на по-широките изложбени автомобили с портални оси. Когато обаче се вгледаме по-отблизо и то най-вече във вратата на багажника, тогава става ясно, че дръжката на вратата се намира значително по-далеч от резервната гума, в сравнение със сегашната G-класа.
Нововъведение е непрекъснатата задна броня, докато при сегашния модел зее пролука. Височината на каросерията е допълнително удължена, което особено добре се откроява, когато правим сравнение на прототипа и сегашната G-класа (виж снимките).
Стар дизайн, нова широчина
Предната броня на прототипа изглежда по-хомогенна в сравнение със сегашната версия, тя е на една линия и влиза в уширенията на калниците, като се е разделила с огромните въздухозаборниците на сегашния модел. Другите дизайнерски характеристики, като например мигачите или външните панти на вратите са запазени.
При по-обстойно разглеждане обаче, могат да бъдат открити и други неща. Защото прототипът не разполага с решетъчната рама на предишния модел. Освен това на снимките на прототипа ясно се очертава независимо предно окачване.
Супер здравата теренна техника изглежда вече е минало за новия G-модел (W465?). В замяна на това новото поколение отново се сдобива с две AMG версии. Ние успяхме да уловим сегашния Mercedes-AMG G63, който е въоръжен с 4,0-литров битурбо с 600 к.с. 5,5-литровият мотор е излязъл от употреба при новото поколение, докато G65 отново ще бъде с двигател V12, който в сегашната версия генерира 630 к.с.
Очакваме първото официално представяне да стане през 2017, докато новата широка G-класа се очаква да дебютира през 2018. Въпреки това, сегашната версия продължава да бъде актуална и то най-вече заради военните. Така наскоро възродената професионална серия се представя в нова светлина, този път на база на модел 463.