На предстоящи старт за Гран при на Испания пилотите и отборите във Формула 1 ще обсъждат с директора на състезанията Чарли Уайтинг евентуални промени относно правилата при автомобил за сигурност на пистата.
След старта в Австралия, където колата за сигурност неколкократно излиза на пистата, отборите и пилотите изразиха недоволството си от факта, че затварянето на питлейна неправомерно ощетява част от състезателите. На „Албърт парк” Ковалайнен изгуби мястото си на подиума именно поради тази причина. Последният му питстоп бе изтеглен назад, а междувременно на пистата излезе автомобил за сигурност и той бе принуден да презареди и смени своите гуми едва когато колоната се подреди и питлейнът бе отворен.
Критиката относно правилата е базирана и на съображенията за сигурност. Затварянето или съответно отварянето на бокса може да провокира рискови ситуации при опитите на пилотите да се съобразят с тайминга.
Настоящите регулации по отношение автомобила за сигурност, които влязоха в сила през 2007 година, целят да се намали в максимална степен риска от нови инциденти. Затварянето на питлейна на практика обезсмисля стратегията пилотите да бързат да посетят бокса преди колоната да се формира, което в миналото увеличаваше вместо да намалява опасността от нови катастрофи. Тези правила обаче също имат недостатъци, които ФИА, отборите и техните състезатели вече веднъж обсъждаха.
„Ще говорим по този въпрос с Чарли (Уайтинг) в Барселона”, заяви Марк Уебър пред Autosport. „Все още не мога да приема това, което се случи в Мелбърн. Стюардите също са допълнително затруднени, тъй като е много вероятно при всички тези процедури със светлините на питлейна да се получи грешка”.
Един от възможните варианти за промяна е налагането на зона с ограничение на скоростта в тази част от пистата, където има инцидент.
„Изглежда ми аматьорско – да бъдеш наказан в момента, когато заради определени ограничения останеш без гориво”, продължава Уебър. „Хейки направи добро състезание в Мелбърн, но нямаше късмет на финала. От гледна точка на пилотите всички ние искаме система, която да е по-близка до предишната, но Чарли се притеснява от факта, че когато се появи колата за сигурност, в 70% от времето ние ще се опитваме да се доберем до бокса по максимално бързия начин."
„За нас е важно да сме сигурни, че в зоната на инцидента ще поддържаме по-бавно темпо. Естествено, че не е възможно да караме със същата скорост, безопасността в тази зона трябва да е на много по-високи нива. От нас се изисква да обръщаме внимание на това къде е катастрофата и къде има жълти знамена. След като знаем това, спокойно можем да караме на пълна газ в останалата част на трасето.”