Освен това ищците твърдят, че пикапът е оборудван с „измамно устройство“
Чикагската адвокатска фирма Hagens Berman Sobol Shapiro, от името на група ищци, заведе дело срещу Ford в Окръжния съд на САЩ в Детройт, обвинявайки я, че е нарушила данните за разхода на гориво на пикапа Ford F-150, произвеждан в периода 2018-2019. В исковата молба се казва, че показателите за разхода (мили на галон), посочени на етикетите на прозорците, "са по-ниски, от тези,получени в резултат на правилно проведен тест съгласно федералните стандарти", съобщава Automotive News (т.е. на хартия, повече мили , и съответно по-нисък разход). От Ford заявяват, че все още не са запознати с жалбата и няма да коментира информацията.
Какво сочат данните на актуалния F-150 с няколко версии на кабината и платформата, умножени по шест двигателя: от слабия дизелов двигател 3,0 Power Stroke (253 к.с., 597 Нм) с комбиниран разход 9,4 л/100 км според стандарта EPA (с трансмисия 4х2) до впечатляващия V8 5,0 (400 к.с., 542 Н м, 12,4 л/100 км).
Обвинението срещу F-150 идва скоро след подобен иск срещу Ranger. Аргументите са едни и същи: разходът, посочен в документите, е по-нисък от това, получен при стандартеи тест (не става дума за реално управление, защото много зависи от начина на шофиране).
Освен това ищците твърдят, че F-150 е оборудван с „измамно устройство“ (програма), което показва на собственика на автомобила по-благоприятен разход на гориво, отколкото всъщност е. Ако твърденията бъдат потвърдени, това ще бъде голям удар за F-150, който съвсем ни зарадва: получи най-високите оценки в тестовете за сблъсък на Националния институт за пътна безопасност на САЩ (IIHS), отиде на тестовете в версията Tremor и се превърна в луд пикап Roush Nitemare с ускоряване до 60 мили в час за 3,9 сек.
В скоро време F-150 трябва да се появи с напълно електрическа версия. О, не е възможно да я обвиняваме за „изкривена консумация на гориво“.
Вчера, експериментален прототип на 150 само с батерии тегли 305м десет двуетажни автовоза с 42 пикапа F-150 вътре. Общото тегло на влаковата композиция надвишава 453,6 тона.
Отбележете, че по-рано от Volkswagen, Mitsubishi, Suzuki и Subaru бяха обвинени н неточни и данни за разхода на гориво (или техники за измерване). Що се отнася до Ford, компанията като голям автомобилен производител, разбира се, от време на време се сблъсква с различни претенции. Можем да си припомним скандала с прегряването на Mustang или отработените газове, влизащи в салона на петото поколение на Explorer.
И отново за F-150: миналата есен компанията отзова повече от 2 млн. автомобила заради опасност от пожар, когато се задействат предпазните колани на предните седалки.
С Explorer (става дума за модел от1998 г., второ поколение) наскоро Ford загуби. Според изданието IEN през февруари 2019 г. окръжният съд на окръг Далас (Алабама) нареди на компанията да плати 151 млн. долара на Траварис Смит, който е счупил гръбнака си при инцидент през 2015 г. (Смит е бил пътник) и оттогава е парализиран. Шофьорът се опитал да заобиколи животно, което се движело по пътя, и вместо това Explorer се преобърнал няколко пъти. Съдът постановява, че преобръщането се дължи на фабрични недостатъци на структурата. Ford изрази несъгласие с това тълкуване, но жертвата ще получи обезщетение.