С най-добро дилърско обслужване сред премиум марките е Infiniti, а сред масовите - Buick
Американската агенция J.D. Power изготви годишен рейтинг на автомобилните марки с най-добри дилърски услуги. Най-висок резултат сред премиум компаниите получава Infiniti, а сред масовите - Buick.
Оценката се основава на проучване сред над 74 000 американци, собственици на автомобили на възраст между 1 и 3 години. От шофьорите е било поискано да оценят дилърските центрове по отношение на качеството и бързината на обслужването, удобството за местоположението, както и за редица други параметри. Въз основа на тези данни услугите на фирмите са били оценени по скала от 1000 точки.
Infiniti получава 876 точки, като този показател е с 48 пункта по-висок от средния за всички марки и с 14 по-голям от средния сред премиум марките. Що се отнася до масовите производители с най-добро обслужване, техният списък е оглавен от марката Buick, която е оценена с 850 точки. Средният показател в тази класация е 820 пункта.
Специалистите на J.D. Power са установили, че автомобилистите все повече прибягват до записване за услуга по интернет. Това е най-популярният начин сред представителите на така нареченото „поколение Y” - хората, родени след 1981 г., както и повечето, които са почитатели на цифровите технологии.
Освен това проучването показва, че лоялността на собствениците на премиум автомобили се е увеличила, когато обслужването е свързано с използване на допълнителни услуги. Например, клиентите силно ценят възможността да предоставят автомобилите си на представител на дилърския център, без самите да ходят до сервиза.
И накрая се оказва, че младите клиенти често са привличани от различни промоции, организирани от дилърите. В същото време най-важният фактор при избора на услуга са добрите отзиви и препоръките от приятели.
По-рано J.D. Power обяви резултатите от годишното проучване на марките с най-надеждни автомобили. Първото място зае компанията Lexus, на втора позиция се нарежда марката Porsche, а престижната тройка затваря Buick.