Оказа се, че той не е по-малко уязвим от събратята си с двигатели с вътрешно горене
Изглежда, че броят на засегнатите автомобили е малък (540 единици), а сервизната кампания ще засегне само Северна Америка, но световните медии обръщат внимание на отзоваването на кросоувърите Audi e-tron. Това се дължи на факта, че в сервизите ще бъде изпратен премиум електромобил, представител на „новото племе“ в индустрията. Оказа се, че той не е по-малко уязвим от събратята си с двигатели с вътрешно горене. Поради някаква втулка, влагата може да проникне в електротехниката, като по този начин може да бъде предизвикано късо съединение и евентуално критична неизправност (пожар). Сервизната кампания започва през август.
Марк Данке, говорител на Audi of America, каза пред Automotive News, че сензорите откриват влагата в системата. Предупреждението е светване на жълт индикатор. Ако мига, кросоувърът трябва незабавно да паркира на открито и да бъде изключен и да не бъде зареждан. Съветват собствениците да се свържат със сервизната служба на Audi за изтегляне на автомобила до сервизен център.
Посочената втулка се поставя само на Audi e-tron. Тя се намира някъде между зареждащия порт и батерията. Влагата влиза в системата "при определени обстоятелства".
Според Марк Данке в Европа, където Audi e-tron се продава от декември, са регистрирани 5 случая на активиране на жълтия индикатор, но никога не е ставало дума за пожар или друг инцидент. Така собствениците на електрическите автомобили могат да продължат да ги карат спокойно, очаквайки ремонта през август. Всички онези, които се страхуват да използват e-tron, могат да получат резервен автомобил с двигател с вътрешно горене и карта за гориво за 800 долара.
Офисът на Audi of America наскоро се похвали с доставка на 856 компактни кросоувъра е-трон за първия пълен месец от продажбите. Общо 1644 единици са продадени в САЩ. Цената е от 74 800 долара. За тези пари получавате задвижване на четирите колела, мощност 360 к.с., 660 Нм и автономен пробег 400 км при цикъл WLTP.
Миналата есен Националното управление за пътна безопасност на САЩ (NHTSA) публикува доклад, в който се посочва, че рискът от пожар в електрическите автомобили ще бъде по-малък, отколкото при бензиновите и дизеловите автомобили.