Себастиен Льоб спечели рали “Корона” в Мексико, което е четвърти старт от Световния рали шампионат. Пилотът на Citroen оглави класирането още по време на шестата скоростна отсечка и след отлично представяне през втория ден от надпреварата натрупа аванс от една минута спрямо основния си конкурент Маркус Грьонхолм. Себ с лекота се справи с финалните четири етапа днес и заслужено постигна втора победа за сезон 2007.
Интригата за първото място на рали “Мексико” за съжаление приключи още в петък, когато автомобилът на Петер Солберг получи повреда и норвежецът бе принуден да се оттегли от надпреварата. Новата Impreza WRC2007 се оказа единственият автомобил, който може да се противопостави на комбинацията C4 WRC – Себастиен Льоб в планинските региони на Гуанахуато. С отпадането на Солберг феноменалният французин се отърси от напрежението и увеличи преднината си спрямо основния конкурент за титлата през сезон 2007 Маркус Грьонхолм на една минута в края на съботния ден. Авансът бе повече от достатъчен четири скоростни етапа преди финала и неделната разходка единствено потвърди това, което стана ясно още в петък: Себастиен Льоб спечели за втори пореден път рали “Корона”.
“Постигнахме добър резултат. Това е първи успех за C4 на макадам. Целият екип се справи отлично”, коментира на финала феноменалният французин, който за 30 рекорден път се изкачи на най-високата позиция на подиума.
Въпреки че интригата за първото място бе минимална, макадамът в околностите на Леон стана свидетел на някои интересни моменти. Мико Хирвонен отново бе главен виновник за тяхната поява. Младият финландец изоставаше само на две секунди от Маркус Грьонхолм след финала на дванайсетия етап “Ибария” и логично още на следващата скоростна отсечка атакува своя съотборник. В опитите си да гони по-предно класиране обаче финландецът изтърва контрола над своя автомобил и изгуби близо половин минута. Дани Сордо аткува третото място и в края на съботния ден изпревари своя конкурент от BP-Ford. Негативният развой на надпреварата обаче не притесни Мико, който бе блестящ и през четирите скоростни етапа в неделя и отново отвоюва третата позиция. Това бе един прекрасен завършек за младия състезател, който с всеки изминал старт все повече се доближава до нивото на двамата големи Льоб и Грьонхолм.
Финалният ден на рали “Корона” бе просто професионално задължение за Маркус. Финландецът бе наясно, че няма шанс да изпревари Себ и се надяваше само на фатална грешка от страна на французина. Тя обаче остана единствено химера за състезателя на BP-Ford. И все пак втората позиция е отличен резултат за Грьонхолм, който все още е лидер във временното класиране.
Четвъртото място остана за Дани Сордо, който като цяло направи едно силно състезание, но нямаше достатъчно хъс, вероятно и възможности, за да запази третата позиция в неделя и да докосне подиума за първи път след Монте Карло. Ги Фреклен обаче няма как да не бъде доволен, тъй като младият испанец извоюва пет точки за C4 WRC и Citroen в отборното класиране.
Крис Аткинсън определено има за какво да съжалява макар и не толкова, колкото Петер Солберг. Пилотът на Subaru завърши първия ден от надпреварата на втора позиция, но проблеми в турбокомпресора на новата Impreza WRC2007 през съботния следобед не му позволиха да остане докрай в борбата за подиума. Младият австралиец обаче отново заслужава поздравления за достойното представяне и за това, че за трети път е номер едно в екипа на Subaru. Ричард Тайлър разполага с един обещаващ млад пилот, но и с един потенциално добър автомобил, който при сериозни корекции от гледна точка на надеждността спокойно ще се бори с конкурентните C4 WRC и Focus RS 06 WRC и ще провокира все повече щастливи мигове за Аткинсън, а и Солберг.
В зоната на точките попаднаха още Манфред Щол, Яри-Мати Латвала и Матю Уилсън. Борбата в дъното на челната осмица обаче остана далеч от фокуса на състезанието, тъй като реално интрига нямаше. Тримата състезатели запазиха до финала подредбата, която стана факт след седмия скоростен етап. Единствено Гарет МакХейл имаше шанс да намери място сред първите осем, но повреда в окачването по време тринайсетата скоростна отсечка го изхвърли от надпреварата и съдейства за втория финиш в зоната на точките за Матю Уилсън.Рали “Корона” вече е история. Португалия очаква завръщането си в календара на Световния рали шампионат на 30 март.
Текст: Борислав Петров
Рали "Мексико" - крайно класиране
1. С. Льоб C4 WRC 3:48:13.3
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:49:09.1 (+55.8)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:49:41.0 (+1:27.7)
4. Д. Сордо C4 WRC 3:49:57.0 (+1:43.7)
5. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 3:50:37.4 (+2:24.1)
6. М. Щол Citroen Xsara WRC 3:51:58.8 (+3:45.5)
7. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 3:52:24.1 (+4:10.8)
8. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 4:00:35.9 (+12:22.6)
Класиране при пилотите
1. М. Грьонхолм 32
2. С. Льоб 28
3. М. Хирвонен 26
4. Д. Сордо 13
5. Х. Солберг 11
6. К. Аткинсън 10
7. П. Солберг 8
8. Я. Латвала 6
Класиране при производителите
1. Ford WRT 58
2. Citroen Total WRT 43
3. Stobart-M Ford RT 19
4. Subaru WRT 19
5. OMV Kronos Citroen 17
6. Munchi’s Ford WRT 0