Представиха един от най-луксозните и технологично съвършени SUV модели в света
Луксозният всъдеход, спечелил отличието „Високопроходим автомобил на годината“ в България, беше тържествено представен пред аудитория от бизнес лидери, предприемачи и родни знаменитости. Атанас Фурнаджиев, управител на Мото-Пфое, и посланикът на Великобритания Роб Диксън приветстваха гостите и разказаха за интересни черти на петото поколение Range Rover.
Тази година Land Rover чества 52 години от излизането на пазара на първия Range Rover, появил се на бял свят на 17 юни 1970 г. За пет десетилетия досега моделът се превръща в еталон за премиум SUV автомобил в световен мащаб.
През годините Range Rover получава редица световни отличия и в много отношение играе пионерска роля. Още при своето излизане на пазара моделът е първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система, а през 1989 г. е първият в света 4x4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS). По-късно, през 1992 г., Range Rover първи получава въздушно окачване с електронно управление, което подобрява динамиката на пътя и извън него. През 2012 г. досегашното поколение на Range Rover става първият SUV модел в света с изцяло алуминиева лека конструкция. След толкова иновации неслучайно Range Rover е единственият автомобил, който е изложен в Лувъра като истинско произведение на изкуството.
В края на миналата година в Кралската опера в Лондон Land Rover официално представи петото поколение Range Rover. Няколко месеца по-късно „Императорът“, както го наричат феновете на марката, празнува своята официална премиера и в България. Новият Range Rover се характеризира с модерно излъчване, естетическа издържаност, технологично усъвършенстване и характерния за модела лукс.
Седемместен вариант
За първи път в историята си Range Rover има и версия със 7 места, а на третия ред седалки пространството позволява пълнолетен човек да пътува спокойно дори и на дълги разстояния. Както и досега, Range Rover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена база. Освен със 7 места новият Range Rover е наличен в още две конфигурации – с 4 или 5 места в зависимост от изпълнението.
Нивата на оборудване са 4: SE, HSE и върховите изпълнения Autobiography и First Edition. По отношение на задвижването Range Rover предлага в конвенционалната част на гамата избор между 3.0-литров дизелов мотор с три нива на мощност (249, 300 и 350 к.с.) и 3.0-литров бензинов агрегат с 400 к.с. Всички те са с 48-волтова система мек хибрид и 48-волтова литиево-йонна батерия за съхранение на енергията. На върха е 4,4-литровият V8 мотор с 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. С него автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 4,6 секунди.
Хибриди с дълъг електрически пробег
Новият Range Rover се доставя и с две хибридни задвижвания с мощност 440 и 510 к.с., като с тях автомобилът може да измине до 113 километра само на електричество. Моделът е един от малкото PHEV с възможност за бързо зареждане с постоянен ток (с мощност 50 кВт). Той може да се зареди до 80% за по-малко от час, което го прави един от най-бързо зареждащите се plug-in хибриди. През 2024 г. Range Rover ще се предлага и с изцяло електрическо задвижване.
Нова олекотена платформа
Новият Range Rover е първият модел на Land Rover, който използва новата платфопва MLA Flex. Тя е изградена на 80% от алуминий. Основната особеност на платформата е многозвенното (5-точково) задно окачване, което позволява завиване на задните колела. То се използва за първи път при модел на Land Rover, като е комбинирано с активни стабилизатори с електрическо управление (досега те бяха хидравлични). При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата, като така се подобрява стабилността на автомобила. Завиващият заден мост позволява диаметър на обратен завой от 11 метра, което е най-добрият показател в историята на модела.
Новият Range Rover е проектиран и се произвежда във Великобритания. Първоначалното тестване използва технология на симулация с над 140 000 часа изчислителен анализ преди физическото тестване. След това глобална програма за изпитания прилага всички видове терени и температури, вариращи от 45-градусова жега в пустинята Сахара до под –30 градуса в Арктика.