Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Официално: ФИА одобри промените в правилата за гумите и точките

02.02.2010 12:48

Първите десетима пилоти на стартовата решетка ще потеглят с гумите, с които са записали най-добрата си обиколка в последната третина на квалификационната сесия. Промените бяха одобрени от Комисията по въпросите на Формула 1 и от Световният съвет по моторни спортове на ФИА и влизат в сила от този сезон.

Отборите във Формула 1 се съгласиха на нова промяна в правилата, която ще внесе допълнителен стратегически елемент. Според нея водещите пилоти ще започнат състезанието със същия комплект гуми, с които са карали на квалификацията.

Както ви съобщихме през миналата седмица, за новия сезон се въвежда това правило, целта на което е да се повиши елемента на интрига в състезанията. Предполага се, че така ще се отвори възможността за повече рискови стратегии в последния етап на квалификацията, за разлика от наблюдаваните в последните две години по-консервативни тактики на тимовете. По този начин по-бавните пилоти в квалификацията ще могат да съхранят ресурса на гумите си и ще имат по-добър шанс да са бързи в първата част на състезанието.

„С цел да се въведе още един елемент на стратегия, автомобилите, участващи в последната част на квалификационната сесия, трябва да започнат състезанието със същите гуми, с които са записали най-доброто си време”, се казва в официално становище на ФИА.

Комисията въвежда и намаляване на комплектите гуми за сух асфалт, които отборите ще могат да ползват за състезателен уикенд от 14 на 11. За да стимулират отборите по-активно да участват в свободните тренировки, ФИА определи един от тези комплекти гуми да бъде върнат преди началото на втората тренировка, а други два комплекта - преди началото на третата.

В сила влиза последната предложена и одобрена от отборите точкова система, според която разпределението е както следва: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Това означава седем точки разлика между победителя и завършилия на втора позиция пилот.

Междувременно екипите приеха промяна в правилата за 2011 г., според която се забранява използването на двойните дифузори. Аеродинамичният натиск ще бъде намален допълнително и с намаляването на максималната височина на дифузора от 175 на 125 мм.

Президентът на ФИА Жан Тод настоява също подобно на своя предшественик Макс Мозли за използването на по-екологични технологии в спорта и те да бъдат взети предвид при определянето на бъдещите правила.

„Комисията получи силна подкрепа и мандат от страна на президента на ФИА да разгледа въвеждането на нови по-екологични технологии, чиято цел е опазване на околната среда. Мандатът бе горещо приветстван от отборите и в бъдеще ще бъдат разгледани предложения в тази насока”, гласи още изявлението на ФИА.

Коментари
comments powered by Disqus