За първи път ще стъпи на световните пазари, включително в Северна Америка, Китай и Австралия
Ford възражда Focus RS. За пръв път топ версията на поредицата е със задвижване на четирите колела и стартира само като хечбек с пет врати. Компактният спортен автомобил ще отпразнува премиерата си в началото на март по време на автомобилното изложение в Женева.
Пъзелът е подреден: Новият Ford Focus RS е със задвижване на четирите колела. Разбира се, не и в комбинация с 2,5-литровия петцилиндров на предшественика си. Вместо това Ford е окомплектован с 2,3-литров -Ecoboost четирицилиндров агрегат от новия Mustang и от страна на задвижването, компактният спортист се нарежда между VW Golf R, Audi S3 и Mercedes A 45 AMG. За да може автомобилът от Кьолн да не отстъпва на конкурентите си дори и при практичността във всекидневието, той ще се предлага за пръв път с пет врати.
До 70% задвижваща тяга на задната ос
За адаптиране на четирицилиндровия двигател към Focus RS, Ford го е модифицирал с нов двоен турбокомпресор и по-голям интеркулер. В резултат на това мощността е увеличена определено над 320 к.с. (точните данни на мощността все още не са обявени). Промяната от 5 на 4 цилиндъра, които стандартно са оборудвани със старт-стоп система, ще намали разхода в сравнение с предишния модел с около 20%, среден разход 8,5 л/100 км.
Второстепенен въпрос за тези, които са чакали тази новина: времената на поднасянето благодарение на задвижването на четирите колела в новия Ford Focus са вече минало. Два електронно управляеми диференциала разпределят движещата сила не само между предната и задна ос, но и между двете задни колела. Максимум до 70% от мощността отива към задната ос. Torque Vectoring препраща въртящия момент до 100%, при необходимост винаги към съответното най-външно колело в завоя. За да може това да се реализира, бордовата електроника изчислява различни параметри, като например ъгъл на завиване, ъгъл на отклонение от курса на управление, напречно ускорение спрямо скоростта на движение. Ford обещава независимо кормилно управление в граничната зона, лесно контролируемо при максимално странично ускорение повече от 1G.
Ford Focus RS визуално си остава дискретен
Окачването на новите Ford Focus RS в сравнение с ST-модела (Ford Focus ST) е по-стегнато настроено и оборудвано с по-големи стабилизатори. Амортисьорите са електронно регулируеми на две нива и предлагат настройка за използване на писта. Контакта с пътя държат 19-цолови алуминиеви джанти, обути в гуми Michelin Pilot Super Sport с размер 235/35. Срещу доплащане опционално могат да бъдат доставени Semi-Slicks (Pilot Sport Cup 2).
Както отбелязахме при първата ни среща, новият Ford Focus RS се дистанцира от прекалено пищния екстериор. Той свали от по-малко мощния ST модел по-големите отвори на радиаторната решетка, предния спойлер и вертикалните фарове за мъгла. Ford се отказа от по-широко издадените калници на своя предшественик. Задното крило, дифузьорът и двата големи ауспуха останаха. Водачът и пътникът до него се разполагат както и преди в Recaro- спортни седалки или черупкови. Кокпитът е оборудван с плосък спортен волан и както обикновено с допълнителни инструменти за температурата и налягането на маслото, както и налягането на компресора. Най-голямото предимство на четирите врати е, разбира се, по-лесно достъпната задна част на автомобила, в която дори и по време на дълги пътувания, двама възрастни ще се чувстват много удобно.
Новият Ford Focus RS ще дебютира по време на автомобилното изложение в Женева, в началото на март. Тогава ще бъде публикувана подробна информация за мощността и стойностите на управлението. Сигурно е, че новият RS ще слиза от поточните линии на завода на Ford в Саарлуис и за първи път ще стъпи на световните пазари включително в Северна Америка, Китай и Австралия. Кьолнинчани все още не издават цените, но сегашната цена от 28 850 евро за ST, би била реална само с едно доплащане от около 5000 евро.